کودکان iبه دیدار امام(ره) می‌ روند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از جام جم آنلاین در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

جام جم آنلاین: گروه کودک و نوجوان شبکه تهران iبه مناسبت ایام دهه فجر و ماه محرم برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده است.

محبوبه سمیعی‌زفرقندی، مدیر گروه کودک این شبکه iبه جام‌جم گفت: سریال «سال‌های اتفاق» را که برای اولین بار iبه موضوع رابطه امام(ره) با کودکان می‌پردازد، برای پخش در دهه فجر در دست تولید داریم. برنامه‌های «رنگین‌کمان» و «تن‌تن کارتن» نیز iبه مناسبت این ایام تغییراتی در محتوا و شکل پیدا خواهد کرد.

سمیعی درباره تغییرات برنامه «تن‌تن کارتن» گفت: قرار است مجری جدیدی iبه نام سارا اطهری iبه این برنامه اضافه شود و از آنجا که محتوای این برنامه کاملا آموزشی است، سعی می‌کنیم فضای برنامه و میان‌برنامه‌های آن iبه مناسبت‌های مختلف و با حفظ موارد آموزشی تغییر کند.

رنگین‌کمان در محرم

صالحی نویسنده و کارگردان برنامه «رنگین‌کمان» iبه جام‌جم گفت: در فواصل بین اعیاد قربان و غدیر تعداد شعرها و نماآهنگ‌ها در برنامه بیشتر شده تا iبه این وسیله فضای شادتری در برنامه ایجاد شود.

وی افزود: برای ایام محرم نیز از چند مداح کودک و نوجوان در برنامه استفاده خواهیم کرد. میان‌برنامه‌ها هم رنگ و بوی محرم می‌گیرد و براساس داستان‌های مناسبتی از ماه محرم و رشادت‌های امام حسین(ع) طراحی می‌شود تا آموزه‌های اخلاقی از این واقعه همچون ایستادگی در برابر ظلم را iبه کودکان آموزش دهد.

صالحی اضافه کرد: در قسمتی از این برنامه نیز همچون سال گذشته بخشی را iبه داستان‌گویی واقعه کربلا اختصاص می‌دهیم و نقاشی هم iبه صورت زنده این قصه‌ها را تصویرگری می‌کند.

کارگردان «رنگین‌کمان» گفت: مدت یک هفته است که شخصیت عروسکی «آقا خشی» با بازی مهدی صارمی و با هدف مشارکت و تعامل بیشتر بچه‌ها iبه برنامه اضافه شده است.

دیدار احمدعلی با امام(ره)

سعید چاری، تهیه‌کننده سریال «سال‌های اتفاق» درباره این سریال iبه جام‌جم گفت: سریال «سال‌های اتفاق» در ۱۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای و در سه فصل جداگانه، مقاطع مختلف انقلاب اسلامی ایران را iبه تصویر می‌کشد.

وی درباره ایده اولیه این سریال گفت: طرح اولیه این سریال از یک نماآهنگ مناسبتی در مورد ارتحال حضرت امام(ره) iبه تهیه‌کنندگی خود من iبه‌وجود آمد. آن وقت احساس کردم که خیلی خوب است این نماآهنگ را گسترش دهیم و در قالب یک سریال iبه حواشی قصه آن بپردازیم.

وی با بیان این که ۸۰ درصد این سریال در ارتباط با دوران کودکی احمدعلی، شخصیت اصلی سریال است، گفت:. فصل اول «سال‌های اتفاق» مربوط iبه سال‌های پیش از انقلاب و مبارزات انقلابی پدر احمدعلی است.

چاری درباره داستان اپیزود دوم گفت: احمدعلی در اپیزود دوم ۹ ساله می‌شود. این در حالی است که پدرش در انقلاب گم شده و او نامه‌ای برای حضرت امام می‌‌نویسد و در آن ذکر می‌کند که دوست دارد امام(ره) را از نزدیک ببیند. امام(ره) هم در پاسخ او می‌نویسد که من هم می‌خواهم فرزندان انقلاب را ملاقات کنم. احمدعلی برای ملاقات با امام راهی جماران می‌شود، اما یک ضدانقلاب که نقش او را میرطاهر مظلومی بازی می‌کند مانع راه احمدعلی می‌شود و iبه واسطه آن ماجراهایی در قصه iبه‌وجود می‌آید. تصویربرداری این اپیزود iبه پایان رسیده و پیشتر iبه عنوان یک فیلم ویدئویی بلند در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان iبه نمایش درآمده است.

وی ادامه داد: اپیزود سوم این مجموعه نیز سال ۹۱ را iبه تصویر می‌کشد. در این اپیزود احمدعلی بزرگ شده و تبدیل iبه یکی از دانشمندان هسته‌ای ایران شده است. این اپیزود iبه روز است و تحریم‌ها علیه کشور، ترور شهدای هسته‌ای و فعالیت‌های ضدانقلابی را iبه تصویر می‌کشد.

محمد آزادی که یکی از تهیه‌کنندگان سریال «سال‌های اتفاق» نیز هست نقش امام(ره) را در این سریال بازی می‌کند.

رضا رویگری، میرطاهر مظلومی‌، امیر زریوند‌، مجید شهریاری‌، ثنا صادقی‌، سیاوش قاسمی‌، اردشیر کاظمی‌، شراره رخام، فرشید شفیعی‌، امین بنی‌الهی، صالح دلدم‌، محمدرضا رهبری‌، محمد آزادی‌، صفر کشکول،‌ سیدجلال طباطبایی‌ و فرشید نوابی دیگر بازیگران این سریال می باشند.

این کارگردان گفت: بیشتر لوکیشن‌های اپیزود دوم در روستایی در دماوند و گیلان تصویربرداری شده و قرار است صحنه‌های مربوط iبه اپیزود اول که مربوط iبه تهران قدیم است در شهرک غزالی تصویربرداری شود.

فیلمنامه «سال‌های اتفاق» را ثنا صادقی نوشته و در نگارش آن دفتر نشر آثار حضرت امام(ره) و مرکز پژوهش‌های اسلامی iبه‌عنوان مشاور iبه نویسنده کمک کرده‌اند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.