کودک بهبود یافته محک قهرمان پارالمپیک ۲۰۱۲ شد

mahak-1.jpg

کسب مدال نقره در رشته پرتاب نیزه توسط کامران شکری سالاری، کودک بهبود یافته محک در مسابقات پارالمپیک نشان دهنده آن است که سرطان درمان پذیر است.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کامران شکری سالاری، جوان ۲۱ ساله‌ای که در ۱۳ سالگی مبتلا به سرطان استخوان شد و تحت حمایت موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک قرار گرفت، موفق به کسب مدال نقره پارالمپیک ۲۰۱۲ در رشته پرتاب نیزه شد.

وی در زمان طی مراحل درمانش، پای چپش را از دست داد اما ناامید نشد و برای زندگی مبارزه کرد و اکنون یکی از افتخارآفرینان ایران است.

این موفقیت بزرگ بار دیگر بر همگان نشان می‌دهد که سرطان پایان زندگی نیست.

مدال طلای پرتاب نیزه با ثبت رکورد ۴۸٫۱۲ متر و مدال برنز پرتاب دیسک در رقابت‌های جهانی جوانان سال ۲۰۱۲ آیواز در جمهوری چک، مدال طلای پرتاب نیزه کلاس F42 در مسابقات بین‌المللی دوومیدانی آلمان- ۲۰۱۲ در شهر برلین، مدال طلای مسابقات بزرگسالان جهان در پرتاب نیزه- ۲۰۱۱، مدال طلای جوانان جهان در پرتاب نیزه- ۲۰۱۱، مدال طلای پرتاب نیزه در مسابقات پاراآسیایی گوانگجو- ۲۰۱۱، مدال طلای المپیک جوانان در ماده پرتاب دیسک و مدال نقره در ماده پرتاب نیزه – ۲۰۰۹ توکیوی ژاپن، مدال طلای پرتاب دیسک،‌ مدال نقره پرتاب وزنه و مدال نقره پرتاب نیزه در مسابقات جوانان آسیا ۲۰۰۹، مدال طلاب پرتاب نیزه و افزایش رکورد جهان به میزان ۳ متر و ۲۹ سانتی‌متر و مدال برنز پرتاب دیسک در رقابت‌های معلولان ویلچری و قطع عضو جهان – ۲۰۱۱ امارات متحده عربی از دیگر موفقیت‌های کامران شکری سالاری است.

گفتنی است؛ موسسه خیریه محک از سال ۱۳۷۰ در جهت حمایت همه جانبه از کودکان مبتلا به سرطان فعالیت می‌کند و تا کنون بیش از ۱۸۰۰۰ کودک مبتلا به سرطان و خانواده آنها را در سراسر ایران تحت حمایت قرار داده است و این مهم با همراهی و مشارکت های مردمی میسر شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.