کودک ۷ ساله ۱۶ روز در کوهستان زندانی بود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

به گزارش تفسیری مجله شبانهممتازنیوز، سرهنگ محسن عطار، رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان در این باره گفت: در پی ربوده شدن کودکی هفت ساله iبه نام امیر در هجدهم مهرماه از بوستان فرهنگیان زاهدان؛ پس از تحقیقات اولیه معلوم شد این کودک توسط چهار سرنشین یک دستگاه خودرو ربوده شده است.

وی افزود: پیگیری چند روزه ماموران برای شناسایی و دستگیری متهمان بی‌نتیجه بود تا این‌که هشت روز پیش یکی از آدم‌رباها در تماس با خانواده کودک ربوده شده، درخواست ۲۵۰ میلیون تومان برای آزادی فرزندشان کرد.

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان افزود: آدم‌ربایان با هدف گمراه کردن پلیس، از طریق یکی از اعضای باند از پاکستان با خانواده فرد ربوده شده تماس گرفته و اعلام کردند که فرزندشان را iبه این کشور منتقل کرده‌اند و در صورت پرداخت نشدن پول درخواستی، کودک را در این کشور خواهند کشت.

وی اضافه کرد: ماموران با ارائه آموزش‌های لازم iبه خانواده این کودک، اقدامات بعدی را برای شناسایی محل نگهداری گروگان آغاز کردند و دریافتند که این کودک در کوه‌های اطراف زاهدان نگهداری می‌شود.

سرهنگ عطار گفت: با iبه دست آمدن این اطلاعات در اولین اقدامات انجام شده چهار نفر از متهمان در زاهدان شناسایی، دستگیر و با دستور قضایی روانه زندان شدند.

سرهنگ عطار گفت: ربایندگان پس از اطلاع از اقدام پلیس، با خانواده گروگان تماس گرفتند و تهدید کردند در صورت پرداخت نکردن پول، فرزندشان را iبه قتل خواهند رساند.وی افزود: در مرحله بعدی خانواده کودک ربوده شده براساس آموزش‌های پلیسی با آدم‌ربایان برای پرداخت پول قرار گذاشتند که در محل قرار یکی از آدم‌رباها دستگیر شد.

عطار اظهار کرد: این متهم ابتدا منکر دست داشتن در کودک‌ربایی شد؛ اما در نهایت iبه جرم خود اعتراف و اعلام کرد که کودک ربوده شده توسط دو نفر از همدستانش در شیار یکی از کوه‌های اطراف زاهدان نگهداری می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان گفت: در پی این اعتراف، نیروهای انتظامی بلافاصله منطقه مورد نظر را محاصره کردند که در نتیجه آدم‌رباها مجبور iبه رها کردن کودک شدند و بسرعت از محل گریختند.

وی با بیان این‌که اقدامات و پیگیری‌های لازم برای دستگیری این دو نفر ادامه دارد، بیان کرد: با همکاری پلیس پاکستان، یکی دیگر از همدستان آدم ربایان که از آن کشور با خانواده کودک ربوده شده تماس گرفته بود، دستگیر شد.

عطار خاطرنشان کرد: با تحویل کودک هفت‌ساله iبه والدینش، تحقیق در این زمینه برای شناسایی و دستگیری دیگر متهمان پرونده ادامه دارد.

عطار با بیان این‌که آدم‌ربایان هیچ‌گونه آشنایی با خانواده کودک ربوده شده نداشتند، گفت: متهمان مدعی می باشند که خانواده این کودک را نمی‌شناختند و فقط هدفشان ربودن یک کودک برای اخاذی بوده است.

منبع: جام جم

برای ملاحظه مجله شبانه اینجا کلیک نمایید


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.