کوشش کنید خدشه ای در مجلس پیدا نشود

در این زمان باید فکر کنید که مجلس اگر یک خدشه پیدا بکند چه خواهد شد. کوشش کنید خدشه‏ای پیدا نشود در مجلس. کوشش کنید که همان طوری که اسلام این مسایل را پیش آورده و ما در سایه اسلام توانستیم این مسایل را حل کنیم، این مسأله محفوظ بماند و همه چیز در سایه اسلام محفوظ بماند.

البته من مشکلات مجلس را، مشکلات دولت را می‏دانم، از این جهت توقع ندارم که همه امور همین طوری حل بشود لکن در عین حال چون اتکای شما آقایان به خدای تبارک و تعالی است، امیدوارم که خداوند هدایت کند شما را و راه حقیقی‏ای که اسلام می‏خواهد، شما در آن راه باشید و خواهید بود و امیدوارم که همیشه کوشا باشید در اینکه این ملتی که زیر بار ظلم بوده است، از این به بعد این ملت سرفراز باشد و نمایندگان اینها که خلاصه ملت و عصاره ملت‏اند، سرفراز باشند و قوی دل مشغول خدمت باشند.

این هیاهوها که در عالم هست، اینها همیشه بوده است و همیشه هم خواهد بود، لکن آن که باقی است خداست و اعتماد به خدا، شما این اعتماد را حفظ کنید و مشکلات را با تدبیرهایی که دارید حل کنید. و امیدوارم که خداوند همه را تأیید کند، وقتی برای خدا باشد تأیید می‏کند. وقتی کار برای خدا باشد،ما چه پیروز بشویم چه نشویم، کارمان برای خداست، ما تکلیف ادا کردیم. ما می‏خواهیم تکلیفمان ادا بشود، دنبال این نیستیم که یک منصبی به دست بیاوریم، شماها نیستید و ما می‏دانیم که از عهده شکر خدا نمی‏توانیم به در بیاییم.

من خودم را عرض می‏کنم؛ من شهادت می‏دهم که خودم تا کنون دو رکعت نماز برای خدا نخوانده‏ام، هر چه بوده برای نفس بوده. دلیلش هم این است که چنانچه جنت و ناری نباشد، آیا ما باز همان طور مشغول می‏شویم به دعا یا خیر؟

دعای ما آنی که هست برای این است که خدای تبارک و تعالی به ما عنایت کند و به ما روزی کند بهشت را و محترز کند از جهنم. آنی که غایت آمال ماست همین است و الّا برای خدا آن وقت معلوم می‏شود که اگر کلید بهشت و جهنم را به شما بدهند و بگویند که شما مختارید و هیچ کس از شما به جهنم نمی‏رود، هیچ کس از شما هم از بهشت محروم نیست، آن وقت آیا ما باز قیام می‏کردیم به دفع شهوات؟ قیام می‏کردیم به خواندن نماز؟ اینها پیش خود ماست.

من خودم می‏دانم که نیست این جور؛ نیستم این طور. امیدوارم که خداوند به شما توفیق بدهد. اتکال به خدایتان زیاد بشود و هر چی دارید از خداست و از خدا بخواهید و من دعاگوی شما هستم. در مواقعی که وقت دعاست به شما دعا می‏کنم و امیدوارم خداوند مستجاب کند.

* فرازهایی از بیانات امام خمینی (ره) در میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی (سیزدهم خرداد ۱۳۶۶)

فراهنگ**۱۰۰۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۹۴۷۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.