کولیت معده با سردردهای میگرنی و عصبی همراه است

اردیبهشت ۱۴۰۳

گاهی اوقات کولیت معده برای فرد مشکلاتی ایجاد می کند از جمله آن ارتباط با سردردهای میگرنی و عصبی است.

دکتر ناصر ابراهیمی دریانی، متخصص گوارش در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سندرم روده تحریک پذیر یک بیماری شایع است که ۲۰ درصد مردم به آن مبتلا است و بعد از سرماخوردگی شایع ترین سبب غیبت اشخاص از سرکار می باشد.

وی ادامه داد: علائم بیماری با درد شکم و همراه با اسهال و یا یبوست و یا هر دو به طور متناوب همراه است.

دریانی اظهار داشت: امروزه در مورد این بیماری گاه گاهی علائم مربوط به قسمت فوقانی دستگاه گوارش است که ۵۰ درصد کولیت مشکل معده است که با حالت تهوع، درد معده و حالت ترش کردن در فرد ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کولیت با سردردهای میگرنی و عصبی دیده می شود و ضمناً گاهی اوقات با علائم خستگی و کوفتگی در کف همراه است.

یکی دیگر از علائم کولیت این است وقتی که در روده بالن می گذارند فرد حساسیت و درد دارد که اغلب بعد از خوردن غذا آغاز می شود.

وی متذکر شد: علل بیماری بر می گردد به دوران کودکی و رفتارهای غلط،‌ تنبیه فیزیکی کودک،‌ مشکلات عاطفی دوران کودکی که اثرات خود را در آینده بر فرد می گذارد.

دریانی افزود: تنش های روحی و یا مشکلات اقتصادی و اتفاقاتی که آرامش فرد را بر هم می زند کولیت را تشدید می کند.

دریانی متذکر شد: این بیماری خطرناکی نیست و ممکن است چندین سال طول بکشد و احتیاجی به کولونوسکوپی ندارد و کسانی که سن بالای ۵۰ سال دارند و یا دچار کم خونی و کاهش وزن شده اند کولونوسکوپی انجام می دهند.

وی توصیه کرد: برای درمان این بیماری از میوه جاتی که نفاخ است مثل شلیل، هلو، طالبی و غذاهای نفاخ استفاده نکنند.

 هم زمان درمان خود باید با یک روانشناس و متخصص گوارش درمان را آغاز کنند چون اگر مشکلات روحی و اضطراب درمان نشود ممکن است بیماری دوباره عود کند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.