کوچولوهای بد غذا

۰۱م آذر ،
ممتاز نیوز :این روزها همه والدین به فکر این می باشند که کوچولوهای خانه از چه غذایی خوششان می‌آید و آنها که لاغرتر می باشند بیش از دیگران در معرض وسواس والدین قرار می‌گیرند و هرچه والدین اصرار بیشتری در خوراندن غذا به کودکان داشته باشند، بچه‌ها سخت‌تر غذا را می‌پذیرند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از جام جم ؛ مهم‌ترین سبب بدغذایی در کودکان، ترس و نگرانی از دعواکردن، اصرار پدر و مادر برای خوردن غذایی خاص و نگرانی از خرابکاری در حین غذا خوردن است.بدغذایی یکی از مشکلاتی است که در بین کودکان دو تا پنج سال بیشتر دیده می‌شود.

در سال‌های اول زندگی، با توجه به رشد سریع، میزان نیاز به انرژی بیشتر است، بنابراین مصرف مواد غذایی توسط کودک افزایش می‌یابد. با افزایش سن و با توجه به کاهش سرعت رشد، نیاز کودک به انرژی کم می‌شود و پدر و مادر نباید همان انتظار قبلی از غذا خوردن فرزندانشان را داشته باشند.کودک باید سه وعده غذایی اصلی و سه میان وعده داشته باشد تا نیاز بدنش در شبانه‌روز تامین شود.برای اصلاح عادات بد غذایی در کودکان ضروری است که در یک محیط آرام، شاد و بدون تنش تغذیه شوند.

کودکانی که شاهد رژیم‌های غذایی سختگیرانه والدین خود می باشند از آنها تقلید می‌کنند و بعضی مواد غذایی را نمی‌خورند. بنابراین اگر رژیم هم دارید جلوی بچه‌ها چیزی در مورد آن نگویید.در صورتی که کودک تمایل به خوردن ندارد باید انتخاب را به عهده او گذاشت. اجازه دهید کودک هر وقت گرسنه شد، سراغ غذا برود.

زمان و مکان تغذیه کودک را به طور منظم رعایت کنید و از دادن میان وعده‌های چرب و شیرین به کودک قبل از وعده اصلی اجتناب کنید. سعی کنید غذای کودک را با سبزیجات یا مواد غذایی مفیدی که عموما از خوردن آن امتناع می‌کند، آغاز کنید.تنوع غذایی را قربانی خواست کودک نکنید.از پایان دو سالگی به کودک اجازه دهید به صورت مستقل اما همراه با خانواده غذا بخورد و گاهی به او کمک کنید.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.