کیفیت جشنواره را فدای تعداد آثار نمی کنیم/جشنواره تئاتر ماه رقیب جشنواره تئاتر فجر نیست

دبیر نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه گفت: در نهمین دوره از جشنواره سراسری تئاتر ماه هر نمایشی که برای این جشنواره آماده شود، کیفیت یک اجرای عمومی را خواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه، رحمت امینی با بیان این مطلب افزود: جشنواره تئاتر ماه در دوره نهم با توجه به تجربیات هشت دوره گذشته برگزار می شود و ما در واقع ادامه دهنده آن مسیری هستیم که قرار است تئاتر ماه را به نقاط روشن تری برساند و ماه درخشان تری را شاهد باشیم.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اظهار داشت: با توجه به تجربیات دوره های گذشته به این نتیجه رسیدیم که باید فرایند تولید در جشنواره تئاتر ماه به گونه ای باشد که کار تازه در جشنواره تئاتر ماه به عنوان کار شاخص برای اجرای عمومی هم به حساب بیاید. البته ان شاءالله در دوره نهم هر نمایشی که برای این جشنواره آماده شود، کیفیت یک اجرای عمومی را خواهد داشت.

امینی ادامه داد: از آن جا که نگاه ما در این دوره، کارهای جشنواره ای به معنای مرسومش نخواهد بود؛ لذا قاعدتاً در مرحله فراخوان و انتخاب اجراها قطعاً سهمیه بیشتری به لحاظ کیفیت متن ها و اجرا خواهیم داشت و از همان آغاز نیز متن های ضعیف، متوسط و حتی کمی خوب را کنار می گذاریم، چرا که ما متن های خوب و عالی می خواهیم.

دبیر هنری نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه خاطرنشان کرد: با این شیوه و فعالیت مان را ادامه می دهیم ولو آن که جدولمان کم تعداد باشد و پیش بینی می کنیم تعدادی از هنرمندان در ابتدا به خاطر رد شدن متن هایشان از ما برنجند و ناراحت شوند؛ اما این به نفع آنها است که بتوانند در جشنواره های آینده تئاتر ماه با قدرت بیشتری حاضر شوند و البته به نفع جشنواره تئاتر ماه نیز هست، چرا که آثار کیفی و قابل دفاعی در آن حاضر خواهد شد.

جشنواره تئاتر ماه رقیب جشنواره تئاتر فجر نیست

دبیر نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه در بخش  دیگری از صحبتهای خود گفت: جشنواره سراسری تئاتر ماه می خواهد تئاتری را معرفی کند که رنگ و بوی حوزه هنری را به عنوان نهادی بر خاسته از انقلاب، داشته باشد.

رحمت امینی با بیان اینکه معنویت ، اندیشه و هنر سه کلید واژه جشنواره سراسری تئاتر ماه هستند، افزود: زمانی که از هنر نمایش سخن می گوییم یعنی اثری که به معنای اخص کلمه دارای متن خوب و اجرای خوب باشد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با تاکید بر این که هنری مدنظر جشنواره تئاتر ماه است که مبتنی بر ارزش های دینی باشد، اظهار داشت: هر هنرمند اندیشه ای دارد که این اندیشه در ظرف هنر معنوی و دینی اثری را پدید خواهد آورد که هم راستا با اهداف حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی گفت:  از نخستین دوره جشنواره تئاتر ماه در جریان برگزاری این جشنواره بودم. در ابتدای برگزاری جشنواره تئاتر ماه عده ای تصور می کردند که این جشنواره به عنوان رقیب جشنواره تئاتر فجر وارد کار شده است اما این جشنواره قصد نداشته به عنوان رقیب وارد عرصه فعالیت شود چرا که نه امکانات و نه ماموریتش را دارد؛  بلکه جشنواره تئاتر ماه می خواهد تئاتری را معرفی کند که رنگ و بوی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی را به عنوان نهادی بر خاسته از انقلاب داشته باشد./م


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.