لاریجانی: مسئولان نگاه به آبادانی استان قم را تقویت کنند

سه شنبه ۲۷ تیر – ۰۷:۳۴:۰۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان باید نگاه به آبادانی استان قم را تقویت کنند تا این شهر مقدس توسعه پیدا کند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، علی لاریجانی در دیدار با مسئولان شورای استان قم با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته در بودجه امسال برای طرح‌های متروی کلانشهرها تصریح کرد: با توجه به اینکه در استان قم هم طرح مترو اجرایی شده است، مسئولان باید پیگیر تختصیص اعتبارات باشند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به طور حتم به جای اجرای طرح مونوریل طرح‌های دیگری قابل اجرا هستند گفت: جایگزینی مونوریل به جای مترو کار اشتباهی است، اما اگر مونوریل جنبه کمکی به مترو داشته باشد، هیچ اشکالی ندارد.
وی ادامه داد: هم‌اکنون در موضوع طرح مونوریل دو دیدگاه وجود دارد. عده‌ای مخالف اجرای این طرح هستند و آن را قابل استفاده نمی‌دانند، و عده‌ای موافق و اجرای آن را به نفع حمل‌ونقل استان قم می‌دانند.
لاریجانی با اشاره به موضوعات مطرح شده مبنی بر تناقض طرح مونوریل با هویت معنوی استان قم یادآور شد: هویت این استان جنبه معنوی دارد و اینگونه طرح‌ها به طور حتم هیچ خللی به آن وارد نمی‌کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: هم‌اکنون مشکلات مهمتری در استان قم وجود دارد. مسئولان باید نگاه به آبادانی استان قم را تقویت کنند تا شهر توسعه پیدا کند، از این‌رو جمع کردن طرح مونوریل کار عاقلانه‌ای نیست.
لاریجانی ادامه داد: با تصویب طرح شوراها در مجلس، شورای شهر و استان‌ها به هم متصل و پارلمان‌های کوچکی در استان‌ها تشکیل می‌شود.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نهم همچنین به مشکلات دامداران و کشاورزان استان قم اشاره و تصریح کرد: متاسفانه دولت برای این گروه از جامعه برنامه‌ریزی مناسبی نکرده است.
رئیس قوه مقننه با بیان اینکه بی‌توجهی به کشاورزان و دامداران به اقتصاد ضربه می‌زند، افزود: دولت باید این دو گروه را مورد توجه قرار دهد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۷۱۹۳۴۰۵۲۶۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.