لاریجانی:از تسهیل فضای کسب و کار و همکاری نزدیک میان اعضای اکو و همسایگان حمایت می‌کنیم

۲۰ آبان ،

رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار مقامات شرکت کننده در هفتمین اجلاس روسای دیوان محاسبات عضو اکو (اکوسای) با بیان این‌که راهبرد جمهوری اسلامی ایران همواره توسعه و گسترش همکاری‌های مودت‌آمیز و دوستانه در عرصه‌های مختلف با کشورهای همسایه بوده است، گفت: در شرایط کنونی که معادلات سیاسی – منطقه‌ای به سرعت در حال دگرگونی است، همکاری نزدیک میان کشورهای منطقه از جمله اعضای اکو می‌تواند در حفظ منافع طی کشورها و توسعه و پیشرفت همه‌جانبه آنها موثر باشد.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لاریجانی همکاری‌های برادرانه میان مسلمانان و همسایگان را یک آموزه مهم اسلامی خواند و افزود: مجلس شورای اسلامی از تسهیل فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری و همکاری‌های نزدیک میان اعضای اکو و همسایگان حمایت می‌کند.

وی تصویب قوانین مشترک برای ترغیب سرمایه‌گذاری مشترک و تسهیل ارتباطات اقتصادی، بازرگانی میان اعضای اکو را بسیار مهم خواند و افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری میان اعضای اکو به رشد و توسعه اقتصادی کشورهای اکو کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که کشورهای عضو اکو با برخورداری از منابع فراوان، نیروی انسانی ماهر باید از فضای کنونی بین‌المللی برای آبادانی بیشتر و توسعه اقتصادی خود بهره گیرند، گفت: تقویت همکاری‌های پارلمانی میان اعضای اکو نقش مهمی در این جهت می‌تواند داشته باشد.

در ابتدای این دیدار رحمانی فضلی رییس دیوان محاسبات کشور در سخنانی گزارش تفسیریی از اجلاس سه روزه روسای دیوان محاسبات کشورهای عضو اکو ارائه داد.

وی گفت: در اجلاس تهران سند راهبردی خط مشی دیوان محاسبات کشورهای عضو اکو که از سوی ایران پیشنهاد شده بود، به تصویب رسید.

همچنین در این دیدار روسای هیات‌های شرکت‌کننده از کشورهای ترکیه، پاکستان، قرقیزیستان و افغانستان در سخنانی جداگانه بر اهمیت اجلاس تهران در پیشبرد روند همکاری‌ها و تبادل تجارب میان نهادهای محاسبات کشورهای عضو اکو تاکید کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.