لاریجانی:ایران و ترکیه با همکاری هم مشکلات سوریه را حل کنند

۳۰م دیماه ،

رییس مجلس شورای اسلامی، در دیداری دوجانبه با همتای خود در ترکیه، تاکید کرد که در مساله سوریه، ایران و ترکیه باید نظرات خود را به یکدیگر نزدیک کنند تا بتوانند با همکاری هم مشکلات سوریه را حل کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی به سودان، در حاشیه هشتمین دوره اجلاس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی، علی لاریجانی با جمیل چیکک دیدار و گفت‌وگو کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در این دیدار ضمن ابراز خشنودی از برگزاری این دیدار و گفت‌وگو، اظهار کرد که ما در قبل نیز دیدار و ملاقات پرباری در استانبول با یکدیگر داشته‌ایم.

لاریجانی با اشاره به مساله سوریه، گفت: در مساله سوریه، ایران و ترکیه باید نظرات خود را به یکدیگر نزدیک کنند زیرا این دو کشور در حل و فصل مسائل منطقه نقش بسیاری دارند از این رو باید بتوانیم با همکاری یکدیگر مشکلات موجود در سوریه را حل کنیم و جلوی بدتر شدن شرایط را بگیریم.

وی تاکید کرد که باید دو کشور ایران و ترکیه تلاش کنند تا در سوریه شرایط آرام ایجاد شود و جلوی کشتارها گرفته شود.

لاریجانی همچنین از رییس مجلس ترکیه و اردوغان نخست وزیر ترکیه برای انجام تلاش‌هایی در جهت آزادی گروگان‌های ایرانی در سوریه تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که ارتباط دو کشور بیشتر شود و هر چه زودتر رییس مجلس ترکیه به ایران سفر کند.

به گزارش ایسنا، رییس مجلس ترکیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خشنودی از ملاقات مجدد لاریجانی، گفت که سفر رییس مجلس ایران به استانبول بسیار اهمیت داشته و دیدار لاریجانی با نخست وزیر ترکیه بسیار پربار بوده است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که ارتباطات مفید ایران و ترکیه افزایش پیدا کند و فرصت مجددی برای ملاقات روسای جمهور دو کشور فراهم شود.

رییس مجلس ترکیه همچنین با تاکید بر اینکه ایران کشوری با اهمیت در منطقه به شمار می‌آید، گفت: تلاش ما بر این است که سطح روابط با ایران را گسترش دهیم.

جمیل چیکک همچنین با بیان اینکه تحولات منطقه برای دو کشور ایران و ترکیه حائز اهمیت است، گفت: امیدواریم بتوانیم با گفت‌وگو تمامی مشکلات را حل کنیم.

وی همچنین از آزادی گروگان‌های ایرانی ربوده شده در سوریه ابراز خشنودی کرد و گفت که به زودی سفری به ایران خواهد داشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.