لاریجانی:دولت طوری تصمیم‌گیری کند که به گرانی‌ها دامن زده نشود

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۱ ـ ۹۲ در دبیرستان شهید مطهری تهران گفت: مساله گرانی و نوسانات نرخ ارز از نگرانی‌های مجلس و نمایندگان بود.
وی افزود: کار در واحدهای تولیدی و حفظ اشتغال برای‌مان دغدغه‌انگیز شده است. حوادثی که در این ماه‌ها رخ داد این حساسیت را به وجود آورد که جلسات متعددی برای کنترل وضع موجود در مجلس تشکیل شود.
گزیده اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به نقل از ایسنا می آید:
• مباحثی که در مجلس مطرح شد همه تحت این موضوع بود که دولت چه طرح و برنامه‌ای برای کنترل اوضاع و پیشگیری از گرانی‌ها دارد چرا که قوه مجریه مسئول ساماندهی وضع موجود است. حساسیت مجلس نیز این است که متناسب با شرایط باید گام‌های دقیقی برداشته شود تا فشار اقتصادی به مردم وارد نشود. دولت باید طوری با سرعت و دقیق تصمیم‌گیری کند که به گرانی‌ها دامن زده نشود.
• درباره نظام آموزشی ۳ـ ۳ ـ ۶، محاسبات اولیه شورای عالی انقلاب فرهنگی این نظام آموزشی را توصیه کرده است ولی ارزیابی از این نظام زود است. این ارزیابی باید پس از چند سال که از اجرای آن گذشت انجام شود.
• سند تحول آموزش و پرورش سند مهمی است که باید دید این سند چطور از سوی وزارت آموزش و پرورش اجرایی خواهد شد.
• معلمان به دنبال این هستند که همه‌ی استعدادهای دانش‌آموزان پیشرفت کند و این خصوصیتی است که جزو ارکان فکری انقلاب است که به آموزش و پرورش در ابعاد مختلف توجه شود. رکن آموزش و پرورش نیز، تربیت است. به بیان دیگر تعلیم باید تحت لوای یک تئوری تربیت بسط یابد.
• بهترین خاطره‌ام در پایان کار ورود به دانشگاه بود. در آن زمان کنکوری وجود نداشت و دانشگاه‌ها بر اساس شرط معدل و صلاحیت دانش‌آموزان، دانشجو می‌پذیرفت. بنده در شانزده، هفده دانشگاه قبول شدم و این موضوع برایم خاطره‌انگیز است.
• یقینا تلاش‌های کادر آموزشی دبیرستان شهید مطهری که قبل از انقلاب نام دیگری داشت در این موفقیت بسیار حائز اهمیت است.
/۲۷۲۹۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.