لاریجانی:عده‌ای مسائل حاشیه‌ای را دامن می‌زنند/ باید از نظرات رهبر انقلاب تبعیت کنیم

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز چهارشنبه طی سخنانی در سیزدهمین همایش سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، استقامت و پایداری ملت ایران را موجب پایداری و بیمه انقلاب دانست و اظهار داشت: غربی‌ها متوجه شدند که با یک قدرت ملت در ایران مواجه هستند و یک حرکت روشنگری در ایران به وجود آمده که با قلد‌ر‌بازی نمی‌توانند کارشان را پیش ببرند.

اهم سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی را در ادامه به نقل از فارس بخوانید:

·         دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تصور می‌کردند رجال سیاسی که به صورت بادکنکی وجهه ای در ایران پیدا کردند، عمقی دارند و نمی‌دانستند که مردم ایران، ملت مسلمانی هستند که با ولی فقیه رابطه روحی دارند و شاهد بودند که در کولان جنگ تحمیلی و فشارهای موجود، ملت دست رد به سینه دشمنان زدند و وقتی بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا عزل شد، ملت جان تازه‌ای گرفت و دشمنان پس از ۸ سال جنگ تحمیلی، نتوانستند به اهدافشان برسند و ملت ایران نشان دادند که انقلاب اسلامی، یک انقلاب ریشه‌دار است.

·         در دوران دوم خرداد، دشمنان به دنبال دسایس سیاسی بودند و فکر می‌کردند می‌توانند تزلزلی در اراده مسئولین کشور ایجاد کنند؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تا پایان جنگ تحمیلی، دوره تقابل نظامی آمریکا با ایران بود و دشمنان این رویکرد را آغاز کردند اما ملت یک دیکتاتور وابسته به آمریکا را از مسیر راه خودش برداشت و آمریکا نتوانست نگرانی و اضطراب خودش را مخفی کند و خیلی زود به سمت راه‌حل‌های نظامی رفتند و نوک پیکانشان به سمت تقابل نظامی بود.

·         پس از شکست دشمنان در تقابل نظامی با ایران، دوره بعد به دنبال دسایس سیاسی بودند و فکر می‌کردند می‌توانند تزلزلی در اراده مسئولین کشور ایجاد کنند، در زمان دوم خرداد مسائل سیاسی در کشور مطرح می‌کردند و گاهی افراد بسیجی که برای انقلاب زحمت کشیدند را به تمسخر می‌کشیدند و چفیه گذاشتن را مسخره می‌کردند و روحانیت و مراجع تقلید را تحقیر می‌کردند و یک نوع روشنگری بی‌بوته و بی‌ریشه را در کشور مطرح می‌کردند.

·         زمانی که متوجه شدند در مسائل سیاسی و فرهنگی خیلی نفوذ ندارند جامعه را به سمت درگیری‌های سیاسی بردند و در وقایع پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری نیز همین ماجراجویی‌ها را به وجود آوردند و عده‌ای در داخل غفلت کردند و فتنه به پا شد، چه صحنه‌هایی در رسانه‌ها به وجود آوردند تا وضع داخلی کشور را به هم ریخته و آشفته نشان دهند و می‌خواستند آشفتگی سیاسی راه بیندازند. اما هم ملت و هم مقام معظم رهبری هوشیار بودند و رهبر فرزانه انقلاب بود که آرامش در کشور و همسو کردن ملت و پیشرفت تکنولوژی را دائما گوشزد می کردند و راه را پیش می‌بردند.

·         پرونده آمریکا و غرب در مسئله حقوق بشر بسیار افتضاح است ولی آنان موضوع حقوق بشر را در مورد ایران مطرح می‌کنند، مجرای دیگری که غربی‌ها درباره ایران دنبال می‌کنند، مسئله هسته‌ای است، در این دوره شگردهای مختلفی داشتند و گاهی بحث‌هایی را مطرح می‌کردند اما نتوانستند مانع پیشرفت هسته‌ای ایران شوند، اینکه عده‌ای جمع شوند و مسائلی درست کنند و هر روز بگویند کارتان را تعطیل کنید که نمی‌شود.

·         مشکل اصلی غربی‌ها این است که می گویند وقتی ایران به دانش هسته‌ای دست یابد، تبدیل به قدرت بزرگ می‌شود و به گفته آنان توازن منطقه‌ای به هم می‌خورد، در حالیکه باید به این پرسش پاسخ داده شود که چه کسی قرار است توازن منطقه‌ای را به وجود آورد؟

·         دشمنان پس از رویکردهای نظامی و سیاسی، امروز هم رویکرد آنان تقابل اقتصادی است و تصور می‌کنند با این فشار اقتصادی، مردم متزلزل می‌شوند و اراده ملت سست می‌شود، در حالیکه ملت ایران در دو مرحله، دو رویکرد آنان را سپری کرد و امروز هم با استقامت و صبر، این دوره را نیز پشت سر خواهد گذاشت، عنصر جهاد و فکر شهادت در ملت ایران انگیزه ایجاد کرده است.

·         ما تا می توانیم باید جلوی واردات بی‌رویه را بگیریم و اجازه دهیم کالاها در داخل تولید شود و انحصارات در این زمینه کشنده است و باید رقبا متنوع باشند.

·         آرایش سیاسی مختلفی در کشور وجود دارد و سلایق متفاوت است اما مهم فهم این معناست که در این شرایط باید برخی مسائل حاشیه‌ای را فدای مسائل مهم نکنیم و وحدت را حفظ کنیم و نباید نزاع ایجاد شود.

·         هرچه بتوان اراده‌ها را به هم نزدیک و یک سویه کرد، به نفع مسائل ملی است، عده‌ای مسائل حاشیه‌ای را دامن می‌زنند، موضوعاتی که نه به درد دنیا و نه به درد آخرت مردم می‌خورد را مطرح می‌کنند که ممکن است فقط به درد رقابت‌های داخلی بخورد، این هوشیاری نیست، هوشیاری این است که همه جامعه با آرای مختلفشان به یک سو بروند و نباید دیگران را تخریب کنند و باید افراد تحمل زیادی داشته باشند و صبر در طریق رسیدن به اهداف اصلی مهم است.

·         باید از نظرات رهبر معظم انقلاب همه تبعیت کنند و حاشیه روی وجود نداشته باشد و همه یکسویه باشند و باید از مسائل حاشیه کم و متن را قوی کرد.

·         در یکصد سال گذشته جنس‌های مختلف اسلامی را تجربه کردیم و امروز دوره تجربه جنس‌های اسلامی بدلی نیست، در تمام دوران ۱۰۰ سال گذشته، این علمای اسلامی بودند که اسلام را به مردم عرضه کردند و مراجع و علما ستون دین برای جامعه هستند و باید دانست که جنس‌های بدلی هرز‌گاهی در جامعه به وجود می‌آیند که اشکالات و انحرافاتی ایجاد می‌کنند و سعادت برای جامعه به دنبال ندارد.

۱۷۲۹۵/

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.