لاریجانی: اتحادیه اروپا در برقراری ثبات و آرامش منطقه نقشی مثبت ایفا کند

۰۹اردیبهشت،

DSC_5371.jpg

رییس‌مجلس شورای اسلامی، تحریم‌های صورت گرفته علیه کشورمان را بی‌نتیجه خواند و تصریح کرد: تصمیم به تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران سبب از دست دادن فرصت‌های اقتصادی و تجاری بسیاری برای شرکت‌های اروپایی شده است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، علی لاریجانی در ملاقات با سفیر ایتالیا در تهران با اشاره به ارتباطات تاریخی و فرهنگی میان دو ملت گفت: مردم ایران همواره نگاهی مثبت و دوستانه به ایتالیا داشته‌اند.

وی در همین راستا با بیان پیشینه خوب همکاری‌های پارلمانی نزدیک دو کشور افزود: توسعه و گسترش همکاری‌های پارلمانی میان مجالس ایران و ایتالیا می‌تواند در روابط رسمی فی‌مابین تاثیری مثبت بگذارد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش پیروی بعضی کشورهای اروپایی از سیاست‌های قدرت‌های جهانی در خاورمیانه را اشتباه خواند و با بیان این‌که کشورهای زورگو در تحولات منطقه نقشی مخرب دارند، ابراز امیدواری کرد اتحادیه اروپا نقشی مثبت در برقراری ثبات و آرامش در منطقه ایفا کند.

در ادامه این دیدار سفیر ایتالیا در تهران نتایج انتخابات اخیر در پارلمان ایتالیا را فرصتی برای ارتقای سطح همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی میان مجالس دو کشور دانست و افزود: امیدواریم در آینده‌ی نزدیک شاهد گسترش و توسعه ارتباطات فی‌مابین باشیم.

وی در پایان با ابراز خرسندی از ماموریت خود در کشورمان گفت‌وگو و مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا را فرصتی برای درک و شناخت مواضع و ایجاد تفاهم متقابل دانست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.