لاریجانی: انقلاب اسلامی با راهبری امام(ره) در جهت تحقق جامعه مهدوی حرکت خود را آغاز نمود/ مبارزه با جباران و مستکبران زمان از آموزه‌های انقلاب مهدوی است

۳۰م دیماه ،

به گزارش خبرانلاین، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز در نطقی پیش از دستور با تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع)، گفت: امام حسن عسگری (ع) که همرا پدر بزرگوارشان توسط خلفای عباسی به سامرا آورده شده بودند بارها توسط خلفا به زندان افکنده و عموما از ترس نفوذ معنوی آن امام در بین مسلمانان تحت نظر بودند. این کنترل در حدی بود که امام به اشخاصی که منتظر دیدار ایشان در مسیر راه بودند فرمودند «کسی بر من سلام یا حتی اشاره هم به طرف من نکند چرا که در امان نیستند » این روایت بخوبی نشان می‌دهد که دستگاه خلافت تا چه حد روابط امام با شیعیانش را زیر نظر داشته و آنها را کنترل می کرده است.
وی تصریح کرد: در آن دوره که به خاطر فشارهای خلفای عباسی شیعیان مجبور به حضور در مکان های امن بودند به سمت شرق و ایران آمده و در مناطق مختلف مانند نیشابور، توس، بیهق، سمرقند، قم و دیگر مناطق پراکنده شده بودند و امام برای ارتباط با آنان اشخاصی چون ابراهیم بن عبده را گمارده بود.
رییس مجلس با بیان اینکه این شبکه ارتباطی سبب حفظ تفکر اصیل اسلامی حتی در سخت ترین شرایط اختناق عباسی گردید، خاطرنشان ساخت: میراث فرهنگی شیعه از این طریق حفظ شد. رحلت آن امام بزرگوار در سن ۲۹ سالگی در هنگام نماز صبح بود در چنین روزی افتاب عالم تاب ولایت ولی الله اعظم امام زمان (عج) روشنی بخش بخش حیات معنوی مسلمان گشت که خداوند نوید آن را داد تا در پناه انقلاب مهدوی حق هر حقمداری ادا شود و حکومت جباران و ستمکاران و مستکبران جای خود را به عدالت مهدوی و آرامش و آبادانی سرزمین ها بدهد.
لاریجانی تاکید کرد:  انقلاب اسلامی ایران با راهبری امام راحل در جهت تحقق جامعه مهدوی حرکت خود را آغاز نمود و مجاهدت انقلابیون ایران در مبارزه با جباران و مستکبران زمان از آموزه‌های انقلاب مهدوی است و امید است با زعامت حضرت آیت الله خامنه‌ای این قافله حقمدار امت اسلامی با ظهور منجی عالم بشریب به وصال آن یگانه دوران واصل گردد.
/۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.