لاریجانی: اگر مردم بدانند کاری منطقی است، حمایت می‌کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «هر اقدام معقولی که می‌خواهیم انجام دهیم باید آن را برای جامعه باز کنیم»، گفت: مردم ما مردم فهیمی هستند و اگر بدانند کاری منطقی است، از آن حمایت می کنند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در مراسم افتتاح واحد نخست بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو در استان کرمانشاه بر لزوم اصلاح چرخه‌های اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: تنها در اینصورت است که می توانیم سرمایه گذاری و اشتغال در کشور ایجاد کنیم.

وی افزود: متاسفانه گاها شاهدیم موضوعات ملی و تخصصی دستمایه کشمکش‌های سیاسی شده و همین باعث می شود فضا برای تحقق یک تفکر ملی فراهم نشود که آسیب زا است.

لاریجانی با بیان اینکه «همه نهادها و دستگاه ها باید دست به دست هم بدهند و اتحاد داشته باشند تا بتوانیم اصلاحات واقعی را در اقتصاد رقم بزنیم»، گفت: باید مسائل را نیز برای ملت بازگو کنیم. مردم ما مردم فهیمی هستند و از امور منطقی حمایت می کنند.

رییس مجلس با بیان اینکه «باید فضا را برای فعالیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کنیم»، گفت: البته اگر چه حمایت از بخش خصوصی ضروری است، اما نباید به بهانه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی برخی امور به نهادهای غیرتخصصی واگذار شود که متاسفانه در گذشته این کار صورت گرفته و برخی نیروگاه ها بابت دیون به نهادهای غیرتخصصی واگذار شده که خلاف قانون است و باید برگردانده شود.

وی افزود: یکی از ایرادات ما به دولت همین موضوع است و باید واگذاری ها به بخش خصوصی صاحب صلاحیت صورت بگیرد.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه «وزارت نیرو اقدامات خوبی در حوزه تامین برق داشته است»، گفت: نباید اجازه دهیم بادهای موسمی که در فضای سیاسی کشور می‌وزد، حواس ما را از این خدمات پرت کند.

لاریجانی افزود: در برنامه ششم توسعه نیز فضا برای فعالیت بخش خصوصی در صنعت برق کشور به خوبی دیده شده، البته مشکلاتی هم وجود دارد که گاها باعث کاهش انگیزه فعالان بخش خصوصی می شود که باید چاره ای برای رفع آنها اندیشید.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.