لاریجانی: با اقدامات خود قلب مردم را مکدر نکنیم/اتفاقاتی نظیر ۲۲بمهن قم برایم عجیب نیست

۲۶م اسفند ،

1318.jpg

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اقتصادی، گرانی، تورم و بیکاری در کشور در سال ۹۱ گفت: با توجه به اوضاع سال جاری پیش‌بینی می‌شود که در سال ۹۲ یک شرایط حساس اقتصادی و سیاسی پیش روی کشور باشد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی لاریجانی امروز (جمعه ۲۵ اسفند) در دیدار با مسئولان اجرایی استان قم، خطاب به آنها با بیان اینکه “متاسفانه به سبب مشغله بسیار کمتر برای دیدار با شما مسئولان فرصت دارم”، گفت: به طور حتم هر فرصتی برای زیارت شما مغتنم است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه “در مسیر انقلاب گاه پیش می‌آید که مسئولان باید از خودگذشتگی داشته باشند”، افزود: من در این رابطه دلتنگی ندارم زیرا کسی که در راه انقلاب است باید ایثار داشته باشد؛ از این رو نباید با اقداماتی قلوب مردم را مکدر کنیم.

لاریجانی با یادآوری افزایش حجم شیطنت‌های دشمنان کشور در قیاس با سال‌های پس از انقلاب گفت: به طور حتم جنس دسیسه دشمنان تغییر کرده است زیرا روش آنها از غیرنظامی به تحریم و فشارهای اقتصادی و سیاسی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه “وجود التهاب داخلی در کشور سبب تشدید اقدامات دسیسه‌جویانه از سوی دشمنان می‌شود”، تاکید کرد: به طور حتم مسئولان باید در جهت افزایش وحدت و تعامل تلاش کنند.

لاریجانی اضافه کرد: با توجه به اوضاع سال جاری پیش‌بینی می‌شود که در سال ۹۲ یک شرایط حساس اقتصادی و سیاسی پیش روی کشور باشد. از طرف دیگر کشور با موضوع انتخابات ریاست جمهوری روبه‌رو است؛ بنابراین مسئولان باید ارزیابی و تحلیل درستی از مشکلات و اوضاع کشور داشته باشند.

رییس مجلس با بیان اینکه “متاسفانه بعضی از مشکلات و مسائل کشور از سر نشناختن و بعضی به خاطر سلیقه‌های متفاوت است”، تصریح کرد: به طور حتم هر دو وجه نیاز به مدیریت و تحلیل درست دارد. از طرف دیگر روشنگری به همگرایی بیشتر مسئولان کمک می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم افزایش همدلی و وفاق میان مسئولان کشوری و استانی گفت: به طور حتم تفرقه و تخریب در کشور سبب افزایش توان انقلاب نمی‌شود؛ بنابراین اگر ما در شرایط فعلی به سبب فشارها و تحریم‌های خارجی توانمان را جمع کنیم، آن وقت می‌توانیم از مرحله کنونی عبور کنیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه “حل مشکلات معیشتی و آبادانی باید اولویت اصلی مسئولان کشور باشد”، افزود: به طور حتم مسئولان باید با تصمیمات داهیانه و فکر شده و با گذشت و تعامل زمینه عبور از شرایط کنونی را فراهم کنند. از طرف دیگر خویشتنداری، مدارا و توجه به ارکان حکومت می‌تواند کشور را در بهبود اوضاع کمک کند.

وی با یادآوری اتفاق ۲۲ بهمن در شهر قم گفت: یکی از نگرانی‌های من این است که این‌گونه مسائل فضای اخوت و برادری را در استان قم به هم بزند اما باید به این موضوع توجه داشت که آبادانی استان نیاز به تدبیر و گذشت دارد. از طرف دیگر مسئولان باید با نگاه همدلانه در سطح استان قم با محوریت ولایت فقیه در جهت بهبود اوضاع گام بردارند.

لاریجانی با بیان اینکه “مردم قم نگاه فرهنگی به حوادث دارند”، افزود: برای من این اتفاقات به هیچ‌وجه عجیب نیست از این رو مسئولان باید تمام تمرکز خود را در جهت همدلی و اتحاد قرار دهند.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه “نگاه اصولی اقتضا می‌کند که پیشوای کشور مورد توجه قرار گیرد”، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شاهدیم که رسانه‌های خارجی در مسائل مهم یا غیرمربوط، رهبر معظم انقلاب را مورد هدف قرار می‌دهند و این موضوع نشان می‌دهد که آنها دریافته‌اند که تکیه‌گاه نظام، امام امت است.

وی با بیان اینکه “شخصا سال‌ها در شهر قم زندگی کرده‌ام و به این شهر دِین دارم”، خطاب به حاضران اظهار کرد: من با تمام توان در خدمت شما هستم و با افتخار نظرات شما را دنبال می‌کنم.

به گزارش ایسنا به نقل از خانه ملت، در این دیدار روسا و مسئولان سازمان تبلیغات، شورای اسلامی شهر، شهردار و شهرداران مناطق، هیات‌های مذهبی، دانشگاه، اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان و پارک علمی و فناوری استان قم حضور داشتند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.