لاریجانی تاکید کرد: دخالت بیگانگان هیچ گاه نتیجه مطلوبی ندارد

۳۰م دیماه ،

رییس مجلس شورای اسلامی در دیداری دو جانبه با نایب رییس مجلس الجزایر تاکید کرد که هیچ گاه دخالت بیگانگان نتیجه مطلوبی نداشته است و نمونه‌ی این دخالت‌ها را در افغانستان عراق و لیبی همگان شاهد بودند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به سودان، در حاشیه دومین روز از اجلاس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با محمد جمیعی نایب رییس مجلس الجزایر دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار رییس قوه مقننه با بیان اینکه دخالت فرانسوی‌ها در مالی، وضعیت را بدتر کرده است، گفت: بنده دیدگاه شما را در مورد موضع مالی درخصوص اتخاذ دیپلماسی فعال برای حل مسالمت‌آمیز مشکلات قبول دارم.

وی ادامه داد: باور ما این است که بسیاری از مسائل از طریق گفت‌وگو حل خواهد شد، این موضوع در مورد سوریه نیز صدق می‌کند، دخالت بیگانگان مشکلات جدی را به وجود می‌آورد که بعضی کشورها به سبب منافع زودگذر به این سمت حرکت می‌کنند.

در ادامه این دیدار نایب رییس مجلس الجزایر با بیان اینکه ارادت خاصی نسبت به دکتر لاریجانی دارد گفت: با وجود مشترکات فراوان اما ملاحظه می‌شود که در بعضی عرصه‌ها موفق به تحقق عملی وحدت نشده‌ایم، البته دیدارها در حاشیه این اجلاس در سطح پارلمانی موضوعی مفید بود که امیدواریم بتوانیم با کشورهای دیگر روابط را گسترش دهیم.

وی همچنین خواستار شد که روابط ایران در زمینه‌ها مختلف با الجزایر بخصوص در امور بازرگانی افزایش پیدا کند.

محمد جمیعی همچنین با بیان اینکه تروریست‌ها در الجزایر مشکلات بسیاری را به وجود آورده‌اند گفت: حضور آن‌ها در الجزایر زندگی مردم را مختل کرده است و چهره اسلام را خدشه‌دار می‌کند، اطمینان داریم که تروریست‌ها به دنبال باج‌گیری می باشند و آن‌ها هدفی برای دعوت دیگران به اسلام ندارند.

وی همچنین با اشاره به دخالت‌های فرانسه در کشور مالی گفت: موضع ما در این رابطه اتخاذ دیپلماسی فعال برای حل مسالمت‌آمیز مشکلات است ما از ابتدا مخالف هر گونه دخالت نظامی بوده‌ایم چرا که آغاز جنگ راحت است اما ادامه آن کاری بسیار سخت به شمار می‌آید.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.