لاریجانی: حضور مقتدرانه ایران در تحولات منطقه به نفع روسیه است

۰۳م اسفند ،

به گزارش اداره خبرها مجلس، «نیکولای لایچف» معاون دومای دولتی روسیه و رئیس گروه دوستی-پارلمانی روسیه و ایران صبح امروز (پنجشنبه) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف، اظهار داشت: بسترهای مناسبی برای رشد و گسترش ارتباطات در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی به ویژه روابط پارلمانی میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه وجود دارد و مجلس شورای اسلامی بر تقویت و تحکیم مراودات دوستانه فیمابین تأکید دارد.

وی با ارزیابی مثبت از دیدگاه‌ها و مواضع نزدیک دو کشور در صحنه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، افزود: حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه به نفع کشور روسیه است و دو کشور می‌توانند با تعامل نزدیک و گفت‌وگوهای مستمر نقش‌آفرینی بهتری در صحنه‌های بین‌المللی داشته باشند.

لاریجانی در ادامه بر اهمیت افزایش مراودات اقتصادی و تجاری میان دو کشور تأکید و تصریح کرد: دو کشور از فرصت‌های فراوانی برای گسترش و توسعه همکاری‌های اقتصادی، صنعتی و علمی برخوردارند که بهره‌گیری از آنها به نفع دو ملت است.

وی در پایان بر تسریع در اجرای توافقات بعمل آمده فیمابین تأکید کرد و یادآور شد: عدم اجرای پاره‌ای توافقات می‌تواند به روند رو به رشد روابط لطمه وارد کند.

در ادامه این دیدار «نیکولای یونچف» معاون دومای دولتی روسیه، جمهوری اسلامی ایران را یک متحد مطمئن برای روسیه در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و گفت: روسیه، ایران را یک متحد همیشگی و ژئوپولتیک می‌داند و بر رشد و توسعه مراودات دوستانه فیمابین در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تأکید دارد.

رئیس گروه دوستی-پارلمانی روسیه و ایران با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته علیه کشورمان، خاطرنشان کرد: روسیه هیچ‌گاه تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را به رسمیت نمی‌شناسد و آن را غیرسازنده و غیرمفید می‌داند.

«لویچف» در پایان با اشاره به مذاکرات آتی ایران و ۱+۵ در آستانه، ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های طرف روسی برای موفقیت این مذاکرات مثمرثمر واقع شود.

سفیر سنگاپو در دیدار با لاریجانی: دانشگاه‌های سنگاپور به گسترش همکاری‌ها با مراکز علمی ایران علاقمندند
سفیر سنگاپو در دیدار با رئیس مجلس تأکید کرد که دانشگاه‌های سنگاپور علاقمند به گسترش همکاری‌های دانشگاهی با مراکز علمی ایران می باشند.
به گزارش ادراه خبرها مجلس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در دیدار «دوتای سو» سفیر سنگاپور، با اشاره به پیشینه خوب مناسبات اقتصادی، پارلمانی دو کشور، ابراز امیدواری کرد که روابط فیمابین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور هر چه بیشتر تقویت و گسترش یابد.

وی در همین زمینه بر اهمیت گسترش روابط دوجانبه به ویژه در عرصه‌های دانشگاهی و فناوری‌های نوین تأکید کرد.

رئیس مجلس در ادامه نقش مهم همکاری‌های پارلمانی را در گسترش مراودات دوستانه فیمابین و ایجاد شناخت و درک متقابل از دیدگاه‌ها و مواضع خاطرنشان کرد و حمایت مجلس شورای اسلامی را از توسعه ارتباطات همه جانبه فیمابین به ویژه روابط پارلمانی یادآور شد.

در ادامه این دیدار، «دوتای سو» سفیر سنگاپور نیز با بیان علاقمندی کشورش برای تقویت روابط فیمابین، بر نقش مهم پارلمانی‌ها در توسعه همکاری‌های دو کشور تأکید کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های سنگاپور تحت تأثیر دانش و توانمندی‌های علمی دانشجویان و دانشمندان ایرانی قرار گرفته‌اند، افزود: دانشگاه‌های سنگاپور علاقمند به گسترش همکاری‌های دانشگاهی با مراکز علمی ایران می باشند.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.