لاریجانی در جمع عزادارن استانبول: رژیم صهیونیستی شرایط سخت‌تری را تجربه می‌کند

۰۴م آذر ،

رییس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ حسین(ع) در موج‌های هولناک حوادث روزگار سفینه نجات است و انسان‌های سرگشته از دنیای دغل‌کار را به ساحل آرامش رهنمود می‌کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علی لاریجانی در جمع هزاران نفر از عزاداران حسینی در استانبول خاطرنشان کرد:‌ باید خدا را شکر کنیم که به آیینی گرویدیم که سبک زندگی آن سبک زندگی عاشورایی است؛ چراکه این فرهنگ عاشورا در مقابل فرهنگ دنیای مدرن که صرفا عزت‌گرایی را ترویج می‌کند گذشت،‌ایثار، مجاهدت،‌سرافرازی و بزرگی را به انسان می‌آموزد.

وی افزود:‌امام حسین(ع) به ما آموخت که مرگ بهتر است از زندگی ذلت‌بار و زیر بار حقارت رفتن و پیام عاشورا،‌ پیام با عزت زیستن برای همه مسلمانان بود.

وی تصریح کرد:‌ برادران و خواهران عاشورایی، عاشورا فقط یک اتفاق تاریخی نیست؛ بلکه یک جریان حیات‌بخش برای بشریت است و آموزه‌ امام حسین(ع) که فرمود اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید رمز سعادت انسان‌هاست. امروز در عصر حاضر بیش از هر چیزی به این شعار نیاز داریم.

رییس مجلس با اشاره به سیاست‌های رژیم صهیونیستی گفت:‌ سیاست‌مدارن دغل‌کار و صهیونیست‌های بی‌شرافت که انواع و ابزارها را برای کشتن مردم مورد استفاده قرار می‌دهند. از همین فرهنگ هراس دارند و سیاستمداران غربی به جای محکومیت رفتار آ‌نان در غزه با سفر به سرزمین‌های اشغالی اعلام کردند که آن‌ها نیز همدست جنایت‌های اسراییل می باشند و آن‌چه سبب سربلندی ملت غزه شد روحیه مجاهدت و آزادگی آن‌هاست.

وی با اشاره به تجاوز روزهای قبل رژیم صهیونیستی به فلسطین و نوار غزه گفت:‌ رژیم صهیونیستی در این تجاوز شکست سختی را متحمل شد و شما ایمان داشته باشید که این رژیم فاسد در روزهای دیگر شرایط سخت‌تری را تجربه می‌کند و من به ملت غزه نوید می‌دهم انقلاب اسلامی ایران با شعار حسینی بر دیکتاتوری آ‌مریکایی پیروز شد و در جنگ ۸ ساله نیز با سربلندی خارج شد.

وی تاکید کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران از فلسطینیان و همه‌ مظلومین عالم حمایت می‌کند و افتخار ما این است که از حزب‌الله نیز حمایت کردیم و حمایت ایران از مردم مظلوم فلسطین و کمک‌های همه‌جانبه آ‌ن بود که سبب شد رژیم سفاک صهیونیستی به خاک ذلت بنشیند.

لاریجانی با اشاره به لزوم وحدت مسلمانان گفت:‌ امروز مسلمانان در پناه وحدت می‌توانند در مقابل توطئه‌ دشمنان پیروز و با سربلندی از معرکه خارج شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماجراجویی‌های اخیر غرب در منطقه مانند سوریه تصریح کرد:‌ کشورهای منطقه باید هشیار باشند تا به راهی کشیده نشوند که نفعش به آمریکایی‌ها برسد و جهان اسلام از آ‌ن هیچ منفعتی نبرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.