لاریجانی در دیدار اول وزیر سوریه:مقاومت سوریه در برابر توطئه‌های خارجی ستودنی است

۲۷م دیماه ،

forootan-2-47.jpg

نخست وزیر سوریه و هیات همراه با رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار، اول وزیر سوریه با ارائه گزارشی از آخرین تحولات کشورش، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دوست و برادر سوریه نام برد و گفت: مردم و مسئولان سوریه امروز بیشتر از هر زمان دیگر به دوستی با کشور برادر جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنند و قدردان حمایت‌های این کشور در مواقع دشوار کنونی می باشند.

وی با اشاره به توفیقات سوریه در مقابله با گروه‌های مختلف تروریستی وارداتی به این کشور، اظهارداشت: دولت، ارتش و ملت شجاع سوریه، تلاش‌ها و اقدامات هماهنگی را برای مقابله و خارج راندن ترویست‌های خارجی از خاک خود به انجام رسانده‌اند و مصمم می باشند، تا بقایای آنها را نیز از سرزمین خود خارج سازند.

وائل الحلقی در ادامه گفت: سوریه سال‌های مدیدی است که به عنوان محور مقاومت و ایستادگی محمل فشارهای فراوانی شده است و این مرحله دشوار را نیز با پیروزی و موفقیت طی خواهد کرد.

نخست‌وزیر سوریه با اشاره به ابتکارات اصلاحی تازه در کشورش که توسط رئیس‌جمهور آن اعلام شده و در حال اجراست، افزود: روند اصلاحات در داخل کشور و گفت‌وگو با گروه‌های مخالف دولت در داخل و خارج سوریه با قوت استمرار خواهد داشت.

وی گفت: مبادرت گروه‌های تروریستی به اقدامات خشن اعم از ترور و بمب‌گذاری در داخل خاک سوریه حاکی از اوج استیصال فزاینده آنها در نیل به اهداف شومشان می‌باشد.

نخست‌وزیر سوریه در پایان با انتقاد از بعضی‌ کشورهای منطقه گفت: سوریه برای دموکراسی تحمیلی از سوی آمریکا و بعضی کشورهای منطقه که بویی از دموکراسی نبرده‌اند، ارزشی قائل نیست.

در ادامه این دیدار همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از روحیه مقاومت و ایستادگی مردم و مسئولان سوریه در برابر انواع تهدیدها و فشارهای داخلی و خارجی گفت: سوریه طی دوسال اخیر فشارهای گسترده‌ای را متحمل شده و مقاومت مجموعه مردم و دولت این کشور در برابر توطئه‌های خارجی ستودنی است.

لاریجانی ادامه داد: برخورداری سوریه از یک موقعیت حساس ژئوپلتیک و قرار داشتن در محوریت مقاومت علیه صهیونیزم و توسعه طلبی قدرت‌های زورگو این شرایط دشوار برابر سوریه تحمیل نموده که با پایداری مردم این کشور باید در انتظار روزهای خوب برای این کشور مقاوم بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از محور و جبهه مقاومت ضد استکباری در منطقه اظهارداشت: بعضی کشورهای منطقه با تبعیت غیرمنطقی از سیاست‌های دیکته شده استکباری در موضوع سوریه دچار اشتباه محرز تاریخی شدند.

لاریجانی در ادامه گفت: باید به مسئولان و مردم سوریه فرصت داد با انجام اصلاحات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آینده روشنی را برای نسل‌های آینده این کشور رقم زنند.

رییس مجلس همچنین با انتقاد از صدور تروریسم و خشونت به داخل سوریه گفت: با ترور اسلحه نمی‌توان دموکراسی را به یک کشور آورد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.