لاریجانی: طرح جامع منابع طبیعی باید هرچه سریع‌تر در مجلس بررسی شود

۰۱م اسفند ،

norouzifard (9 of 9)-1-2.jpg

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت زمین‌های کشاورزی و منابع طبیعی کشور، خاطرنشان کرد: طرح جامع منابع طبیعی که دارای ۱۰۰ ماده است و بررسی آن زمان بر می‌باشد، باید هرچه سریع‌تر در مجلس بررسی شده و به سرانجام برسد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، علی لاریجانی در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان مازندران، اظهار داشت: جلسات کارشناسی خود را افزایش دهید تا از داخل فکرهای شما، ایده‌های تازه پدید آید.

وی افزود: از آنجایی که مازندران قطب مهم کشاورزی است، باید حتما به طرف صنعتی شدن حرکت کند، زیرا بخش کشاورزی به تنهایی ظرفیت این همه اشتغال‌زایی در مازندران را ندارد.

رییس قوه مقننه تصریح کرد: در بخش صنعت لزوما نباید تمام توجهمان به سمت صنایع تکمیلی باشد و راه‌اندازی صنایع بزرگ در استان هم مشکلی ایجاد نمی‌کند، فقط باید جلوی آلایندگی آن گرفته شود، به عنوان نمونه اگر صنعت نفت شمال راه بیفتد، به‌وسیله صنایع جانبی‌اش می‌توان اشتغال ایجاد کرد.

لاریجانی با اشاره به لزوم جلب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، افزود: چند دسته کار می‌توان در استان مازندران انجام داد که یکی از مهم‌ترین آنها برگزاری همایشی به منظور بررسی ظرفیت‌های استان با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است که به پیشنهاد بنده در چند استان دیگر کشور هم برگزار شد و نتایج مناسبی به دنبال داشته است.

رییس مجلس در ادامه اظهار داشت: یکی از معضلات اساسی استان، راه‌های ارتباطی است که در بعضی از روزهای سال ترافیک سنگینی را متحمل می‌شود و مزاحمت‌های ماندن در راه برای ساعات طولانی را به همراه دارد که اگر تلاش شود و بحث راه‌اندازی مترو به کمک بخش خصوصی و یا دادن تسهیلات به این بخش حل شود، دغدغه مردم این منطقه هم برطرف می‌شود.

وی افزود: مورد دیگر هم ناتمام ماندن پروژه‌های عمرانی است که راه‌حل مناسب برای برون رفت از آن، داشتن برآوردی از بودجه مورد نیاز و تامین آن از طریق فروش اوراق مشارکت و فعال کردن بخش خصوصی و کمک از صندوق توسعه ملی است.

رییس مجلس یکی دیگر از مشکلات اساسی استان مازندران و بسیار دیگر از استان‌ها را بحث دفن زباله دانست و خاطرنشان کرد: دفن نادرست زباله‌ها، سیمای شهرها را ضایع می‌کند، اما در استان کرمانشاه کارخانه‌ای بدین منظور احداث شده است که زباله را تفکیک کرده و تبدیل به کود می‌کند و این الگو می‌تواند در سایر شهرها مورد استفاده قرار گیرد.

لاریجانی تاکید کرد: معضل دیگر استان‌های شمالی کشور، بالاخص غرب مازندران، ویلاسازی و استفاده از زمین‌های کشاورزی در امر ساخت و ساز است که برای حل آن پیشنهاد می‌شود که زمین‌های غیرکشاورزی را که در کوهپایه‌ها قرار دارد و حتی دارای فضای سرسبزتری برای اسکان مسافران است به این امر اختصاص داده شود تا بتوان از زمین‌های کشاورزی استان حداکثر بهره‌برداری را داشت.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، اعضای نمایندگان استان مازندران به بیان مسائل اساسی موجود در استان مانند توجه بیشتر به بخش کشاورزی و گردشگری، تامین آب شرب، نبود روش مکانیزه دفن زباله، ویلاسازی در زمین‌های کشاورزی وراه حل‌های پیشنهادی مانند حمایت از تولیدات ملی و بخش خصوصی، افزایش اعتبارات تملک دارایی و حمایت از تاسیس صنایع تبدیلی و تکمیلی پرداختند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.