لاریجانی: عراق از فرصت ریاست اتحادیه عرب برای ثبات و امنیت منطقه استفاده کند

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روابط پارلمانی دو کشور هم اکنون خوب است و ما ارتباطات مثبت و سازنده ای داریم. اکنون که عراق ریاست اتحادیه عرب را به عهده دارد انتظار می رود که از این وضعیت برای ایجاد ثبات و امنیت بیشتر در منطقه بهره جوید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روابط پارلمانی ایران و عراق هم اکنون خوب است و ما ارتباطات مثبت و سازنده ای داریم، گفت: اکنون که عراق ریاست اتحادیه عرب را به عهده دارد انتظار می رود که از این وضعیت برای ایجاد ثبات و امنیت بیشتر در منطقه بهره جوید.

به گزارش مهر، عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق صبح امروز با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از کاهش مناقشات سیاسی در عراق اظهار داشت: اکنون بهترین زمان برای خدمت رسانی به مردم و رفع مشکلات آنان است.

وی افزود: مردم عراق در اثر سیاست های صدام حسین و دولت آمریکا چندین دهه است که تحت ظلم، فشار و محرومیت است لذا اکنون که رژیم صدام ساقط شده و نیروهای نظامی اشغالگرا از کشور عراق خارج شده اند باید نسبت به آبادانی این کشور اهتمام جدی شود.

لاریجانی همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مثل همیشه آمادگی همکاری در عرصه های گوناگون با دولت عراق است.

وی در ادامه اظهار داشت: روابط پارلمانی دو کشور هم اکنون خوب است و ما ارتباطات مثبت و سازنده ای داریم .اکنون که عراق ریاست اتحادیه عرب را به عهده دارد انتظار می رود که از این وضعیت برای ایجاد ثبات امنیت بیشتر در منطقه بهره جوید.

شایان ذکر است در این دیدار عمار حکیم ضمن ارائه گزارشی از تحولات جاری در کشورش عنوان کرد که روند تحکیم ثبات، امنیت و خدمت رسانی بیشتر به مردم علی رغم دخالت ها و کارشکنی‌های بیگانگان مثبت و روبه جلو است.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.