لاریجانی: فرزین خواستار توقف فاز دوم هدفمندی شد

ایران > قانونگذاری
رئیس مجلس شورای اسلامی از اظهارات دبیر ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها در انتقاد از مصوبه مجلس برای توقف فاز دوم قانون هدفمندی ابراز تعجب کرد و گفت: آقای فرزین در جلسه‌ای نگرانی‌هایی را در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی ابراز کردند و گفتند در شرایط فعلی نباید فاز دوم اجرا شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر پنجشنبه در حاشیه کنگره ۴ هزار شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه پاسداران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه استفاده از تجربه مسئولان در رفع تحریم‌ها و شرایط اقتصادی چه اهمیتی دارد، گفت: یکی از خصوصیات دفاع مقدس استفاده از افراد توانمند و با روحیه مجاهدت بود که توانستند شگفتی‌های فراوانی را در جنگ بیافرینند، این موضوع همیشه رخ نمی‌دهد و تنها در یک مقطع این ویژگی‌ها وجود داشته است.

وی افزود: در لحظه لحظه دفاع مقدس افراد توانمند و مجاهد حضور داشته اند و افرادی با احساس وظیفه آمدند و تمام شرایط سخت را تبدیل به فرصت کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حرکت صنعت کشور به سمت مسائل دفاعی یک سلیقه نبود، گفت: این موضوع یک نیاز بود.

لاریجانی با بیان اینکه هم اکنون نیروها و مدیران زبده ای در کشور وجود دارند که از سابقه مجاهدت برخوردارند و آماگی دارند در شرایط فعلی به وظیفه شان عمل کنند، گفت: مدیران اجرایی کشور باید ساز و کار استفاده از نیروهای زبده را فراهم کنند و البته مهم این است بدانیم این سرمایه ها موجودند و باید به سراغشان رفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص مطرح شدن طرح دولت وحدت ملی از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: بنده در این زمینه مطالعه‌ای نکرده‌ام اما مهم این است از ظرفیت‌های کشور و افرادی که در چارچوب انقلاب اسلامی و قانون اساسی فعالیت می‌کنند استفاده کنیم.

وی گفت: باید تا جایی که ممکن است در زمینه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی از ظرفیت نیروهای کشور استفاده کرد.

لاریجانی در خصوص لزوم همدلی میان سران قوا در شرایط فعلی کشور گفت: در کارهای اجرایی و اداره کشور هر چه هماهنگی‌ها در امور مختلف بیشتر باشد مفید است که البته در شرایط فعلی اهمیت این موضوع بیشتر است.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری نیز اخیرا در سفر به استان خراسان شمالی فرمودند هر قوه باید سر جای خودش وظیفه اش را به عهده بگیرد و آن را درست انجام دهد.

لاریجانی تصریح کرد: معتقدم هماهنگی میان قوا به معنای نفی وظایف نیست و هر قوه باید وظیفه اش را به عهده بگیرد.

رئیس مجلس در پاسخ به سئوالی در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: تصمیم مجلس برای توقف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و سخنان محمدرضا فرزین دبیر ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها مبنی بر اینکه توقف اجرای فاز دوم هدفمندی به نفع کشور نیست، گفت: بنده بسیار تعجب می‌کنم آقای فرزین در جلسه‌ای نگرانی‌هایی را در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی ابراز کردند و گفتند در شرایط فعلی نباید فاز دوم اجرا شود.

وی خاطر نشان کرد: ما معتقدیم اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به این معنی است که آب، برق و بنزین گران‌تر شود. اما در شرایط فعلی هر کسی که نظارتی بر اوضاع کشور داشته باشد متوجه می‌شود که این گرانی فشار بر مردم است.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه توقف اجرای فاز دوم هدفمندی تنها برای سال ۹۱ است، گفت: اگر شرایط بودجه ای در سال ۹۲ مناسب باشد می توان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را تصویب کرد اما در شرایط کنونی این موضوع به مصلحت کشور نیست.

وی همچنین گفت: البته مجلس عدم اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را تصویب نکرده بلکه اولویت اجرا در سال جاری را منتفی کرد که این موضوع منطقی روشن دارد.

لاریجانی با اشاره به اینکه در مجموع گرانی هایی در کشور به وجود آمده که مصلحت ندیدیم آب، برق، گاز و بنزین گران شود، گفت: اگر در آینده شرایط اقتصادی کشور تغییر کند آن وقتی می توانیم درخصوص اجرای فاز دوم بحث کنیم.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.