لاریجانی: قطر از همه ظرفیتش برای آزادی گروگان‌های ایرانی استفاده کند

به گزارش خبرآنلاین، بعد از آنکه شورشیان سوری در ویدئویی اعلام کردند سلامت ۴۸ ایرانی  ربوده شده توسط مخالفان نظام بشار اسد وابسته به پرهیز از حملات هوایی ارتش سوریه به مواضع مخالفان است، رایزنی های منطقه ای برای آزادی این گروگان گیران افزایش یافت. 

در ادامه رایزنی های دیپاماتیک برای آزادی ایرانیان در بند، علی لاریجانی در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس مجلس قطر با اشاره به پیشینه خوب مناسبات ایران و قطر و همکاری‌های سازنده دو کشور در عرصه‌های گوناگون به حادثه گروگانگیری جمعی از زائران ایرانی در سوریه توسط گروههای تروریستی اشاره کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی انتظار دارد دولت قطر از تمام امکانات و ظرفیت‌های خود برای کمک به آزادسازی هر چه سریعتر گروگان‌های ایرانی بهره گیرد.

قطر که از ابتدای منازعه داخلی در سوریه از حامیان مخالفان بشار اسد بوده است، از این گروه رباینده خواسته در تصمیم خود درباره قتل  ایرانیان به گروگان گرفته شده در صورت  عدم تحقق خواسته هایشان، تجدید نظر کند.

 پیش از این هم صالحی وزیر امور خارجه ایران در گفت وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه ترکیه و قطر خواستار  تلاش برای آزادی ایرانیان ربوده شده در سوریه شد.

لاریجانی با اشاره به نگرانی خانواده‌های زائران دربند ایرانی نسبت وضعیت سلامتی گروگان‌ها، کمک به حل این موضوع را «یک امر انسانی» خواند و خاطر نشان کرد: با توجه به مناسبات برادرانه فی‌مابین ایران و قطر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، انتظار دارند دولت قطر در این زمینه اهتمام ویژه‌ایی نمایند تا زائران در بند ایرانی هر چه سریعتر آزاد شوند.

 محمد بن مبارک الخلیفی، رئیس مجلس قطر نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به اینکه دولت قطر نیز بشدت پیگیر آزادی گروگان‌های ایرانی در بند در سوریه است گفت: پارلمان و دولت قطر همچنان تمام تلاش خود را برای آزادی این افراد به کار خواهد گرفت.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.