لاریجانی: مشخص نیست نشست مشترک مجلس و دولت تا چه زمانی ادامه داشته باشد/برای اجرای هدفمندی هنوز به هیچ نتیجه روشنی نرسیده‌ایم

۳۰م دیماه ،

علی لاریجانی در حاشیه همایش بین‌المللی نکوداشت آیت‌الله تسخیری در جمع خبرنگاران گفت: بحث‌های مختلفی بین دولت و مجلس دربارهٔ یارانه‌ها و سایر مسائل اقتصادی مطرح است ولی اکنون به هیچ نتیجه روشنی نرسیده‌ایم.
نماینده مردم قم با بیان اینکه مشخص نیست نشست مشترک مجلس و دولت تا چه زمانی ادامه داشته باشد،‌ گفت: مهم این است که در این جلسات تصمیمی گرفته شود که متناسب با شرایط فعلی اقتصاد و سبب کاهش تورم و رونق تولید شود و اصلا چنین نتیجه‌ای نشان‌دهنده مفید بودن این نشست‌ها است.
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سناریو‌های مختلف برای اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: بحث‌های تخصصی بسیاری برای چگونگی اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه در این نشست‌ها مطرح است ولی هیچ تصمیم‌گیری در هیچ زمینه‌ گرفته نشده است.
لاریجانی از تداوم جلسات دولت و مجلس در امشب خبر داد.
به گزارش ایسنا، علی لاریجانی همچنین در همایش بین‌المللی نکوداشت آیت‌الله تسخیری گفت: امروز گروه‌های تندرو در جهان اسلام بدون آنکه اهل مباحثه و تفکر باشند، در سوریه و سایر کشورهای جهان اسلام، تفرقه ایجاد می‌کنند.
وی با تشکر از برپاکنندگان این همایش بین‌المللی گفت: این سنت حسنه‌ای است که از بزرگان علم و فرهنگ تقدیر شود، آقای تسخیری عمر خود را در معارف الهیه صرف کرد، ایشان در علوم عقلی، حکمت، کلام، فلسفه و علوم تفصیلی تتبع دارند و شاید شخصیت وی در خارج از ایران بیشتر از داخل ایران به سبب مباحث علمی درخور توجه صاحبنظران جهان باشد.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: وجه شاخص شخصیت آیت‌الله تسخیری در ایجاد ترنم فکری بین صاحبنظران جهان با مذاهب گوناگون است؛ ایشان در گفت‌وگوهایشان سعی در ترغیب و نزدیک کردن نظرات صاحبنظران داشتند که شاخص بسیار مهمی بود و امروز بیش از قبل به چنین افکاری نیاز داریم.
نماینده مردم قم با آسیب‌شناسی مشکلات جهان اسلام گفت: با نگاه به ساحت افکار اسلامی، مشکل داخلی ملاحظه می‌شود؛ این مشکل مربوط به گروه تندروها و افراطی‌ها می‌شود که نگاهی سطحی به اسلام دارند.
لاریجانی یادآور شد: زمانی اشاعره مشکل و وهن جهان اسلام بوده‌اند، امروز این گروه تندرو جانشین اشاعره شده‌اند، وظیفه اصلی این گروه، برداشتن علم تکفیر علیه سایر مذاهب و فرق اسلامی است. این بلا که بلایی داخل جهان اسلام است، لطمات بیشتری نسبت به مشکلات خارج از جهان اسلام به اسلام وارد کرده است، این گروه با پول و امکانات وسیعی که در اختیار دارند، از رسانه‌ها استفاده کرده و در عالم اسلام تفرقه ایجاد می‌کنند که با این عمل خود کل جهان اسلام را دچار پراکندگی کرده‌اند.
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث سوریه گفت: آنچه امروز در سوریه و سایر کشورها اتفاق می‌افتد، نمونه‌ای از تجلی این تفکر تندروانه است که اهل مباحثه و تفکر هم نیست، اینجا حضور اشخاصی که در دایره تفکر و تجربه عمر صرف کرده‌اند، احساس می‌شود.

/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.