لاریجانی: مودبانه و دوستانه صحبت کردن ضروری است/ گرانی نان و لبنیات مشکلات روانی ایجاد کرده است

علی لاریجانی در مراسمی در جمع نخبگان استان همدان که در هتل شیان تهران برگزار شد، ادامه داد:‌ اگر جامعه دچار پدیده دریدگی گفتار شود، ذهن‌ها از توجه به مسائل اصلی دور می‌شود؛ مودبانه و دوستانه صحبت کردن در فضای فعلی کشور ضروری است.

وی با اشاره به اینکه از پیشینه فرهنگی کهن برخورداریم، گفت: دلیلی ندارد که این پیشینه فرهنگی را به زبان تند تبدیل کنیم؛ البته زبان تند به معنای انقلابی‌گری نیست چرا که در انقلابی‌گری هم یک خردمندی وجود دارد.

رئیس مجلس افزود: توصیه‌های کشور فقط تصمیم‌گیری در اتاق‌های شیشه‌ای نیست. این‌گونه جلسات فضایی را به وجود می‌آورد تا نخبگان کنار هم جمع شوند.

گزیده سخنان علی لاریجانی را در ادامه به نقل از فارس مطالعه فرمایید:

·         در حال حاضر ما در یک دوره بسیار شناور و حساس از نظر بین‌المللی قرار داریم و باید این شرایط را درک کنیم. شاید ما زمانی این مختصات را نداشتیم؛ وضعیت خاورمیانه و اطراف ما تا به حال اینگونه نبوده، هم شرایط مثبتی وجود دارد و هم به نوعی شرایط خطرناک است.

·          مسئله هسته‌ای ایران هم در مقطعی حساس قرار گرفته و به نوعی جنگ اراده‌ها به آن حاکم شده است. بر همین اساس باید از زمان به درستی استفاده شود.

·         اگر بخواهیم پایداری کشور درست تفسیر شود، باید این مسئله اقتصادی کشور کار جدی کنیم و نباید بر اساس هر خبر یا حادثه‌ای وضعیت اقتصاد کشور متلاطم شود. اگر برنامه ریزی دقیقی وجود داشت، با توجه به منابعی که در کشور داریم نباید وضعیت اقتصاد ما این طور می‌شد؛ در حال حاضر هم نباید اجازه داد که شتاب تورمی به مردم فشار آورد.

·         باید نقدینگی را سمت تولید برد و در شرایط فعلی بتوانیم از زمان درست استفاده ‌کنیم و اقتصاد مستقر در کشور به وجود آوریم تنها با مسئله رونق اقتصادی شکل می‌گیرد.

·         در حال حاضر مشکلاتی وجود دارد که این مشکلات قابل رفع است؛ ولی نباید اجازه داد با برخی حاشیه‌های سیاسی مسئله اصلی مردم دیده نشود.

·         مسئله گرانی نان در حال حاضر و همچنین گرانی لبنیات مشکلات روانی در جامعه ایجاد کرده که این مسائل باید به طور دقیق و جدی مورد بحث قرار بگیرد تا مسائل حل شود. چرا که مسائل اقتصادی با تصمیم‌گیری‌های آنی قابل حل نیست.

·         بنده به دوستان دولتیم گفتم که به مسائلی که علما و مراجع در خصوص آن ابراز نگرانی می‌کنند اهتمام داشته باشند تا آنها را حل کنند. رونق تولید که رهبری به آن اشاره کردند باید مسئله اصلی دولت و مجلس باشد.

·         توسعه در بستر متلاطم هیچ کشور به وجود نمی‌آید کشوری که در آن آشفتگی فکری وجود داشته باشد رونق نخواهد داشت. باید به برخی اظهارات و مصالح که می‌تواند دغدغه‌ها را زیاد کند، توجه کرد چرا که امروز زمانی نیست که با بعضی سخنان، اذهان مشوش شود.

·         فضای تهمت و افترا فضای درستی برای کشور نیست و اگر کسی دلسوز کشور است باید توجه کند که ما در این شرایط به وحدت درونی نیازمندیم.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.