لاریجانی: مویه‌های برخی دیکتاتورهای بی آبرو در منطقه به کمدی سیاسی قرن بدل شده است

به گزارش خبرآنلاین علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به استعفای کوفی عنان و سفرها و تماس های مقامات آمریکایی با برخی سیاستمداران در منطقه و حمایت نظامی و تسلیحاتی برای بر هم زدن اوضاع سوریه، گفت: این اقدامات حکایت از نقشه جدید شروران بین المللی دارد. واقعا مجوز این چند کشور برای دخالت در سوریه چیست؟ حداقل پایبند به همان شورای امینت نیم بند خود باشید وقتی شورای امنیت هنوز مصوبه ای ندارد دخالت شما در سوریه چیزی جز شرارت بین المللی است؟
وی ادامه داد: چند دهه پیش در چنین روزی آمریکا در هیروشیما با چنین شرارتی جان صدها هزار نفر را گرفت امروز هم به نوع دیگری همان رفتار ماجراجویانه را دنبال می کند اما باید دانست که شرایط فرق می کند.
رییس مجلس تصریح کرد: تصور این بود که مسئولان آمریکایی از مختصر عقلی بهره مند باشند و از نتایج رفتار شرورانه در عراق و افغانستان و لبنان پند گرفته باشند ولی ظاهرا اصرار دارند آن هزینه زیاد برای خود و دیگران را تکرار کنند.
وی خطاب به کشورهای غربی گفت:این آتشی که در شام بر می افروزید صهیونیست های هراسان را با خود می بلعد گرچه دراین چند روز صهیونیست ها حرف های گنده تر از دهان شان درباره حزب الله و ایران زده اند اما ترس صهیونست ها از لابه لای این کلفت گویی ها قابل درک است.
رییس مجلس با بیان اینکه است شعله های این آشفتگی برای صهیونیست ها نگران کننده است، گفت: وقتی غرب نظامات حقوق بین المللی را رعایت نمی کند چرا دیگران رعایت کنند، در این میان مویه های برخی دیکتاتورهای بی ابرو در منطقه برای دموکراسی در سوریه به کمدی سیاسی قرن بدل شده است.
لاریجانی خاطرنشان ساخت: امیدواریم به زودی حقوق حقه مردم منطقه از چنگال این دیکتاتورهای بدخیم وابسته به آمریکا گرفته شود و مردمسالاری برای آنها محقق گردد آنگاه این دیکتاتورهای وابسته تراژدی زندگی خود را رویت خواهند کرد.
اهم سخنان رییس مجلس را در ادامه بخوانید؛
پیامبر فرمودنداگر عقل مردی مجسم می شد همانا حسن بود، این گفته پیامبر و ابراز علاقه شدید به وی و بیان این معنا که شاهدان این ابراز علاقه را به غایبین برسانند وعباراتی از این نوع که «من او را دوست میدارم و نیز کسی که او را دوست بدارد دوست می دارم» و یا «دشمن کسی هستم که با او و حسین دشمنی کند» نشانگر شرایط سخت و پیچیده ای است که در پیش روی امام حسن بود و پیامبر با تاییدات مکرر خود اراده فرمود که مسلمان دچار اشتباه نشوند.
دامنه جعلیات بنی امیه پیرامون شخصیت امام حسن مطرح کرده اند بی سابقه است در واقع ترور شخصیت فکری امام حسن قبل از ترور فیزیکی آن امام انجام شد. از طرف دیگر تاکیدات پیامب رمنزلتی برای امام حسن ایجاد نمود که نقش او را در برانگیختن مردم کوفه در جریان شورش ناکسین به حمایت از امام علی به خوبی میتوان دریافت.
امام حسن در فسلفه تصمیم خود برای صلح فرمود اگر صلح نکرده بودم اثری از پیروان اهل بیت بر روی زمین باقی نماند و حکمت صلح خود را همانند حکمت خضر در هم سفری با موسی و صلح حدیبیه عنوان نمود.
نقش علمای دین در تشکیل عدالت خانه و الزام شاه قاجار به صدور فرمان مشروطیت در چنین روزی در سال سال ۱۲۸۵ هجری شمسی بود.
رابطه علمای دین با حکومت قاجار همواره بین دو قطب رویارویی و همکاری قرار داشت گاهی همانند دوره جنگ های ایران و روس آنان را واجب الطاعه می دانستند و گاهی نیز همانند قضایای رویتر و تالبوت که منجر به جنبش تنباکو شد مقابل دستگاه قاجار می ایستاند. این مواففقت و مخالفت دایر مدار حفظ کیان اسلام و مصالح امت اسلامی قرار داشت.
در آستانه مشروطیت علما هجوم همه جانبه استعمار واستبداد داخلی و اتخاذ روش های غیر اسلامی را مشاهده نمودند. و باعث شد علما تهران را ترک کنند و در حضر ت عبدالعطیم بست نشستند که مهاجرت صغری نام گرفت و از این طریق مطالبات خود را اعلام کردند.
این مطالبات ماهیت نهضت را نشان می دهد که ضد استعماری و ضد استکباری و اجرای شریعت اسلامی بود و مظفر الدین شاه ناگزیر شد و پذیرفت و فرمان تاسیس عدالت خانه را داد.

/۱۷۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.