لاریجانی وارد دمشق شد

۰۳م آذر ،

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در چارچوب سفر منطقه ای خود برای رایزنی در خصوص اوضاع منطقه وارد دمشق شد.

واحد مرکزی خبر به نقل ازشبکه تلویزیونی العالم گزارش داد، لاریجانی به ترکیه و لبنان نیز سفر خواهد کرد.

رایزنی دربارهٔ مسائل مهم منطقه ای در سفر لاریجانی
رئیس مجلس شورای اسلامی برای رایزنی دربارهٔ مسائل مهم منطقه ای و دوجانبه با مقامات کشورهای سوریه، لبنان و ترکیه، دیدار می کند.

آقای علی لاریجانی در آستانه سفر خود و در مصاحبه با خبرنگاران هدف از این سفر را لزوم رایزنی با کشورهای مهم منطقه ای ذکر کرد و گفت: بخش اول؛ سفر به سوریه است، کشوری که غربی ها و بعضی کشورهای منطقه رفتار ماجراجویانه ای را در آن دنبال کرده اند.
وی افزود: یعنی به بهانه اصلاحات می خواستند در آنجا شرایط عادی کشور را از بین ببرند و به کلی تخریب کنند، رفتارهایی که هیچ نسبتی با اصلاحات ندارد.
آقای لاریجانی تصریح کرد: این معرکه ای که از نظر امنیتی درست کردند، تا کنون موفق نبوده است ولی خسارات هایی برای مردم سوریه به وجود آورد.
وی گفت: ایران همواره از اصلاحات واقعی دموکراتیک در سوریه حمایت و راهکارهای مختلفی را پی گیری می کند ولی با اقدامات ماجراجویانه مخالف است.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: طبعا گفتگو برای حل سیاسی این مسئله که همیشه مورد توجه ایران بود، لازم است،‌ کنفرانسی هم در ایران تشکیل شد که امیدواریم این موضوع تکامل پیدا کند و در آینده به روشی برای حل سیاسی موضوع سوریه بیانجامد.
وی تصریح کرد: ادامه سفر به لبنان خواهد بود از آنجا که مسائل مهمی که به نوعی به مقاومت مرتبط است با مسئولان لبنانی گفتگو خواهیم داشت.
آقای لاریجانی گفت: در حوادث اخیر غزه، فکری پشت صحنه بود که تغییری در شرایط مقاومت به وجود بیاورند ولی قدرتمندی و مجاهدت مردم فلسطین و کمک هایی که از قبل به این عزیزان می شد، به کلی صحنه را تغییر داد و رژیم صهیونیستی را با شکست تازهی مواجه کرد.
وی افزود: این هم یک واقعه بسیار ارزشمند بعد از جنگ های ۳۳ و ۲۲ روزه بود، هر چند که برای مردم فلسطین خسارت های جانی و مالی را به همراه داشت ولی نشان داد که مقاومت حرکت تکاملی را طی می کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی مرحله بعدی سفر منطقه ای خود را به ترکیه ذکر کرد و گفت: هم در مراسم عاشورای آنها شرکت می کنم و سخنرانی دارم و هم با مسئولان ترکیه دربارهٔ مسائل مهم دوجانبه و منطقه ای گفتگو خواهیم کرد.
 


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.