لاریجانی: کشورهایی که به سوریه سلاح می‌فرستند، قصد برهم زدن این کشور را دارند

۳۰م دیماه ،

forootan-2-47.jpg

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه ایران با هرگونه دخالت نظامی در کشورها همچون سوریه مخالف است، گفت: کشورهایی که به سوریه سلاح می‌فرستند، قصد برهم زدن این کشور را دارند که باید ساکت باشند.

به گزارش خبرنگارپارلمانی اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی دربارهٔ موضع ایران در مورد سوریه گفت: موضع ما در برابر تحولات منطقه‌ای که در مصر، تونس، لیبی و سوریه رخ داده‌اند، یکسان است، بدان معنا که ما از حرکت‌های دموکراتیک در کشورهای منطقه حمایت می‌کنیم و آن را جزو حقوق مردم می‌دانیم.

وی تاکید کرد که یکی از خصوصیات انقلاب اسلامی ایران دموکراتیزه شدن کشورهای اسلامی است، اما ما با هرگونه دخالت نظامی در کشورها برای دموکراتی کردن مخالف هستیم.

رییس قوه مقننه ادامه داد: دموکراسی که با سلاح در کشورها ایجاد شود، پایه‌های استبداد را به وجود می‌آورد از این رو موضع ما در سوریه، موضعی شبیه به انقلاب دیگر کشورها است که ما معتقدیم باید با گفت‌وگو و اصلاحات در کشورها پایه‌گذاری شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: برهمین اساس معتقدیم کشورهایی که سلاح به سوریه می‌فرستند، قصد برهم زدن این کشورها را دارند که باید پاسخگو باشند.

وی که با العربیه گفت‌وگو می‌کرد، افزود: بعضی کشورها که در کشور خود فاقد دموکراسی می باشند، برای سوریه دلسوزی می‌کنند که این جای سوال دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.