لاریجانی: گروه‌های مقاومت از وحدت خود مراقبت کنند/حرف های کلفت آمریکا برای ما ارزشی ندارد

۰۳م آذر ،

6-389.jpeg

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیروزی مردم و مقاومت فلسطین در غزه به قدری بزرگ است که باید آن را به همه مسلمانان و ملت‌های آزاده جهان تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاراعزامی ایسنا به بیروت، علی لاریجانی در دیدار خود با نمایندگان گروه‌های مقاومت فلسطینی در لبنان خاطرنشان کرد: مقاومت فلسطین و پیروزی آن‌ها در غزه یک ظرفیت بزرگی را ایجاد کرد و البته مقدمه آن روحیه مجاهدت و پیروزی ملت لبنان در جنگ ۳۳ روزه بود و باید تاکید کرد که مقاومت ملت بزرگ لبنان در جنگ ۳۳ روزه یک متاع گرانبها بود.

وی تصریح کرد: اسرائیل برای به وجود آوردن یک ظرفیت برای خود و خارج شدن از انزوای موجود، جنگ تازهی را علیه ملت غزه ایجاد کرد اما موج مقاومت و قدرت فلسطین این جنگ را به یک سونامی بی‌حیثیتی برای اسرائیل تبدیل کرد چرا که در این جنگ اسرائیل با یک قدرت منسجم و روحیه مجاهدت بسیار قوی مواجه شد و بدون شک شما عزیزان نیز در این پیروزی سهم مهمی داشتید.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حمایت از مردم فلسطین و مقاومت اسلامی را به عنوان یک استراتژی مهم و یک هدف اصلی دنبال می‌کند.

همچنین در ادامه این نشست نمایندگان گروه‌های فلسطینی طی سخنانی حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین را بسیار مهم و اثرگذار دانستند و ابراز امیدواری کردند که این حمایت‌ها ادامه پیدا کند، ضمن اینکه بر این موضوع تاکید داشتند که ماهیت رژیم صهیونیستی مبتنی بر تجاوز و جنگ است و جنگ اخیر در فلسطین بدون شک آخرین جنگ برای آزادی‌ کامل فلسطین نخواهد بود.

رییس مجلس شورای اسلامی پس از صحبت‌های نمایندگان فلسطینی اظهار داشت: به خوبی مشخص است که قدرت اصلی در منطقه از آن چه کسانی است و حوادث اخیر و جنگ ۳۳ روزه به خوبی نشان داد که قدرت اصلی منطقه در اختیار گروه‌های مقاومت است و قدرت اصلی از آن ملت و مجاهدین است نه آنانی که در کاخ‌ها نشسته‌اند، لذا باید همین راه مجاهدت را ادامه داد.

وی افزود: جمهوری اسلامی حمایت از گروه‌های مقاومت در منطقه را افتخار خود می‌داند و کمک‌های ما به نیروهای مقاومت در منطقه بدون منت است و حرف‌های کلفتی که بعضی از کشورها مانند آمریکا و اسرائیل می‌زنند هیچ ارزشی برای جمهوری اسلامی ندارد.

لاریجانی تاکید کرد: به آمریکایی‌ها گوشزد می‌کنیم که اگر صدای ملت‌های مسلمان منطقه را تاکنون نشنیده‌اند بعد از این جنگ غزه گوش شنوا داشته باشند و ما نیز باید بدانیم که روند امور در منطقه به چه سمتی است و آیا آمریکا در عراق توفیقی داشته است؟ آیا در افغانستان توفیق داشته است؟ آیا در جنگ ۳۳ روزه به موفقیتی دست پیدا کرده است و همین طور در جنگ ۲۲ روزه و یا اینکه آیا این همه فشارهایی که بر جمهوری اسلامی آورده‌اند تاثیری بر مسئله هسته‌یی ما دارد؟ بنابراین مسیر حرکت و پیروزی‌ها بسیار روشن است.

وی تصریح کرد: نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است این است که گروه‌های مقاومت از وحدت خود مراقبت کنند و بدانند که از طرح‌های سازش توفیقی حاصل نشده است و کشورهای عربی منطقه نیز بدانند با دلالی به هیچ کجا نمی‌رسند ما آرزو داریم ان‌شاءالله پیروزی‌های بیشتر نصیب مقاومت شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.