لازمه نابودی دشمن تبلیغ و ترویج دین است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی سعیدی ظهر دوشنبه در همایش بزرگ علماء و مبلغین استان زنجان، تبیین و تبلیغ دین و فرهنگ امروز را متفاوت تر از ۱۴ قرن پیش عنوان کرد و افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام مشکلات در برابر هجمه و توطئه فرهنگی دشمنان ایستادگی کرده است.

 

وی به انقلاب کبیر فرانسه اشاره کرد و ادامه داد: این انقلاب بر نظریه سکولاریسم مانور می داد جدایی دین و اخلاق و سیاست را رواج می داد و انقلاب های دیگر همچون مارکسیسم و لیبرالیسم و غیره بر این نظریه اعتقاد داشتند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه هر مقطع زمانی شرایط خاص خود را دارد، افزود: نیازهای ملت ها در عصر حاضر با نیازهای ۳۰۰ سال قبل تفاوت دارد چرا که دین آن روز با امروز و مقتضیات زمانی متفاوت است.

 

حجت الاسلام سعیدی تاکید کرد: امروز بعد از ۱۴ قرن حکومت شیعه شکل گرفته است و کوچکترین غفلت در این جا ضربه بزرگی را به انقلاب و حکومت شیعی خواهد زد.

 

وی ادامه داد: این انقلاب برای رسیدن به این جایگاه هزینه های زیادی را متحمل شده است و دشمن نگاه خشم آلود خود را این نظام اسلامی دوخته است و برای براندازی این نظام از هر دری وارد می شود تا ایران را نابود کند.

 

حجت الاسلام سعیدی افزود: رقابت شدید با مدل لیبرال دموکراسی، مدل آتاتورک، بطلان اندیشه افیون بودن دینی و رقابت بین تمدن اسلام و غرب از پدیدهای قرن های گذشته بود ولی در حال حاضر بزرگترین نظام دینی را جمهوری اسلامی ایران دارد و به آن افتخار می کند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه  مهمترین علت دشمنی استکبار جهانی را پیشرفت های روزافزون ایران اسلامی در عرصه های مختلف به ویژه دانش هسته ای عنوان کرد و افزود: غنی سازی ۲۰ درصد اورانیوم گروه مذاکره کننده ۵+۱ را به حیرت واداشت و خشم استکبار را صد چندان کرد.

 

حجت الاسلام سعیدی یادآور شد: توطئه ها و برنامه های دشمنان نتوانسته است کوچکترین خللی در پیشرفت و رشد روز افزون کشور در حوزه های مختلف ایجاد کند.

 

حجت الاسلام سعیدی گفت: ۷ میلیارد دلار عربستان صعودی برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران هزینه کرده است و در این راستا ایران این استقامت را درک می کند که در مقابل توطئه های دشمن نظام و اسلام ایستادگی کند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: امروز بیداری و خیزش اسلامی در منطقه الگو گرفته از ایران است و این بیداری اسلامی خشم دشمن را برانگیخته است چرا که ایران الگو و پایه گذار بیداری اسلامی در جهان معرفی شده است.

 

حجت الاسلام سعیدی با تاکید بر اینکه معجزه انقلاب اسلامی باعث شد صدای ملت های آزادیخواه جهان علیه ظلم و ستم بیش از گذشته طنین انداز شود، دین را مهمترین اصل در این خصوص عنوان کرد و افزود: اصل دین مسئله بوده است و بنابراین در راستای این دین اسلامی باید علماء و مبلغین به خوبی این را ترویج دهند.

 

وی ورود دشمن به عرصه جنگ فرهنگی را بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یادآورشد و با تشریح چگونگی تلاش دشمن برای سیطره فرهنگی در جامعه ایران گفت:  مهمترین عامل در مقابله با توطئه های دشمن در عرصه های مختلف توجه به فرامین و رهنمودهای ولایت فقیه و گام برداشتن در آن مسیر است.

 

از مساجد در نظام جمهوری اسلامی آنگونه که باید تعریف و تبیین دقیقی نشده است

 

حجت الاسلام سعیدی همچنین به عدم تببین جایگاه مساجد در کشور اشاره کرد و افزود: نقش مساجد در نظام جمهوری اسلامی آنگونه که باید و شاید تعریف و تبیین دقیق صورت نگرفته است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه، ائمه جماعات را بی پناه ترین اقشار در جامعه عنوان  کرد و افزود: امام جماعت مدیر است ولی دفاعی از امام جماعت صورت نمی گیرد و متاسفانه جایگاه آنها هنوز مشخص نیست بنابراین روی این باید کار پژوهشی صورت گیرد.

 

حجت الاسلام سعیدی گفت: تقویت و فعال کردن مساجد در رفع موانع فرهنگی بسیار موثر است چرا که تا به امروز از مساجد در بحث مسائل فرهنگی به خوبی استفاده نشده است.

 

وی گفت: ائمه جماعات باید در ماه مبارک رمضان بیش از گذشته عموم مردم را نسبت به شرایط کشور آگاه کنند و به تبیین شرایط موجود جامعه و لزوم برنامه ریزی مناسب برای مقابله با مشکلات به آحاد مختلف جامعه یادآور شوند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.