لاغری؛ چرا، چگونه

جام جم آنلاین: خوانندگان می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۰۷۰۶ پرسش‌های خود را در موارد مختلف مطرح و در برنامه زنده «دکتر سلام» که هر شب ساعت ٢١ از شبکه آموزش پخش می‌شود، پاسخ خود را دریافت کنند.

امروز دکتر کیمیاگر، متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به پرسش ما پاسخ می‌دهد.

تب لاغری، امروزه در جامعه فراگیر شده و همه درباره آن صحبت می‌کنند. واقعیت آن است که لاغر شدن و لاغری یک فرآیند درازمدت است.

شرایط باید برای لاغرشدن مهیا باشد و این شرایط مستلزم برنامه‌ریزی قبلی است، اما با برنامه‌ریزی طی چه مدت و چه مقدار باید لاغر شد؟

بهترین شیوه استاندارد که همه باید به یاد داشته باشند، این است که طی یک ماه سه تا چهار کیلوگرم لاغر شوند. اگر بپذیریم که نباید بیش از سه تا چهار کیلوگرم در ماه لاغر شویم، دیگر بی‌تاب نمی‌شویم و می‌دانیم که پروسه‌ای بلندمدت را باید پشت سر بگذاریم.

برای لاغرشدن نیازمند مشورت با یک مشاور متخصص هستیم. رژیم هر شخص با اشخاص دیگر متفاوت است، بخصوص آن که اینترنت منبع معتبری برای تهیه یک رژیم غذایی نیست.

پزشک بر اساس عادات غذایی و شرایط جسمانی هر فرد و با توجه به اندازه قد او نوع و نحوه رژیم را تعیین می‌کند.

اگر مثلا قد شخصی ۱۶۵ سانتی‌متر باشد و ۷۰ کیلوگرم وزن داشته باشد، ۱۰ کیلو اضافه‌وزن او باید طی سه ماه کم شود.

برای لاغرشدن راه میانبری وجود ندارد. برای کم‌کردن وزن باید وقت بگذارید. یعنی برای لاغر شدن حذف هیچ وعده غذایی صحیح نیست و نتیجه‌ای مثبت از آن نمی‌توان گرفت.

راه لاغری از عطاری ، قرص و پودرهایی که تبلیغ می‌شود، نمی‌گذرد. تنها روش موثر و درست لاغری برنامه تعیین شده درازمدت از سوی پزشک است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.