لاله اسکندری در این کنسرت می‌خواند!

۱۷م دیماه ،

کنسرت دی ماه گروه یک کار کاملا حماسی است که به رهبری و آهنگسازی آرام مرتضوی به صحنه رفته و در آن به شخصیت های شاهنامه پرداخته شده است.در این اجرا لاله اسکندری نیز با گروه همراه می گردد و …

ممتازنیوز: بهروز قهاری سرپرست گروه موسیقی «هوران» گفت: کنسرت گروه «هوران» با نام «کهن بوم و بر» ۲۶ و ۲۷ دی ماه در تالار وحدت برگزار می گردد.

وی افزود: کنسرت دی ماه گروه یک کار کاملا حماسی است که به رهبری و آهنگسازی آرام مرتضوی به صحنه رفته و در آن به شخصیت های شاهنامه پرداخته شده است. د راین اجرا لاله اسکندری نیز با گروه همراه می گردد و یک قطعه که در مورد ایران است را دکلمه می کند.

سرپرست گروه «هوران» تصریح کرد: گروه «هوران» نسبت به قبل تغییراتی داشته است و با ترکیبی بزرگ تر در روی صحنه حاضر می گردد. اعضای گروه به ۶۰ نفر رسیده اند و سازبندی نیز شامل ۱۴ ساز کوبه ای (متشکل از تمپانی، دف، تنبک، دمام، نقاره، ضرب زورخانه، تومبا و …) و ۱۲ ساز کششی ویولن و ویولنسل می گردد. سازهای الکترونیکی گیتارباس و پیانو و سازهای بادی ساکسیفون، کلارینت و ترومپت نیز در این اجرا نواخته می گردد. ۱۲ نفر گروه کر نیز با گروه همراه می شوند.

وی ادامه داد: البته سازهای سنتی چون کمانچه، سنتور، هارپ نیز در کنار باقی سازها حضور دارد. ما یک سورپرایز هم در این اجرا داریم که حضور گروه حرکات موزون است که همراه با اجرای قطعات بر روی صحنه به هنرنمایی می پردازند.

قهاری با اشاره به اینکه در این کنسرت به شخصیت هایی چون کوروش و آرش پرداخته می گردد تاکید کرد: این کنسرت کاملا ایرانی است و در حال حاضر گروه مشغول تمرینات پیش از اجرا می باشند.

وی در پایان در خصوص عدم حضور کوروش تهامی در این اجرا خاطر نشان کرد: کوروش تهامی که در اجرای قبلی گروه در سال قبل در گروه حضور داشت و نوازندگی دف را نیز برعهده داشت به دلایلی نتوانست در این اجرا باشد ولی از هنرمندان سینما لاله اسکندری همچون اجرای قبلی، با دکلمه خوانی گروه را همراهی می کند.

منبع:شبکه ایران

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.