لالوویچ:ایران به اشتباهات خودش می‌بازد نه سیاست فیلا/فقط کشور شماست که برای نماینده خودش رقیب می‌تراشد

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > کشتی – نناد لالوویچ رئیس فیلا می‌گوید تغییر قوانین در کشتی هنوز ادامه دارد.

مجید حاتمی / ورزش کشتی اخیرا از بزرگترین خطری که تهدیدش می‌کرد، جان سالم به در برده. کمیته بین‌المللی المپیک قصد داشت چند رشته را از رشته‌های المپیکی حذف کند و کشتی یکی از گزینه‌ها بود. اما با تلاش فراوان اهالی این رشته در سراسر دنیا، کشتی در المپیک ماندگار شد و کمیته بین‌المللی المپیک این تضمین را داده که کشتی در دو المپیک بعدی ماندگار خواهد بود. عملکرد این رشته تا سال ۲۰۲۰ در تصمیم IOC برای ماندگار شدن کشتی در المپیک‌های بعد از سال ۲۰۲۰ تاثیرگذار خواهد بود. به همین سبب فیلا نقش پررنگی در المپیکی ماندن این رشته دارد. فیلا با قول‌هایی که در مورد تغییرات کشتی داده، مسئولان IOC را راضی کرده تا به این رشته اعتماد کنند. حالا نناد لالوویچ، رئیس فیلا تصمیم دارد تمام این تغییرات را در آینده اعمال کند. او که به مجارستان رفته تا شاهد مسابقات جهانی کشتی باشد، در گفت‌وگویی با خبرآنلاین، به سوالاتی در مورد آینده کشتی و ضعف‌های مدیریتی کشتی ایران پاسخ می‌دهد.

*مردم ایران به کشتی علاقه خاصی دارند. آن‌ها انتظار دارند با آمدن شما تحول اساسی در این رشته صورت بگیرد و ایران هم جایگاهی در هیات رئیسه فیلا داشته باشد.

فرقی نمی‌کند من باشم یا مارتینتی. مشکل شما ایرانی‌ها این است که خودتان اشتباه می‌کنید و از آن راهی که باید وارد شوید، وارد نمی‌شوید. مارتینتی در اینکه شما در هیات رئیسه نماینده ندارید، هیچ نقشی نداشته. شما به اشتباهات خودتان می‌بازید نه به سیاست‌های فیلا.

*شما چه پیشنهاد‌ای برای ما دارید تا بتوانیم در هیات رئیس فیلا یک نماینده داشته باشیم.

راهش این است که شما در درجه اول بین خودتان در کشتی ایران به یک اتحاد برسید. تاکید می‌کنم باید به یک اتحاد و همدلی برسید. به عنوان مثال، من از شما می‌پرسم چرا ایران نتوانست در انتخابات کشتی آسیا رای بیاورد؟

*شما خودتان بگویید؟

ایران برای این انتخابات دو نماینده معرفی کرد تا با هم رقابت کنند! کدام کشور را سراغ دارید که برای نماینده خودش رقیب و حریف بتراشد؟ فقط شما بودید که این کار را کردید. خودتان رای هر دو نفر را هم گرفتید وگرنه کدام کشور لایق‌تر و شایسته‌تر از ایران؟ شما باید همدل باشید و یک نفر را معرفی کنید. پیروز شدن در انتخابات کار سخت و دشواری است. یک نمونه دیگر هم بگویم. مگر شما دکتر توکل را در هیات رئیسه فیلا نداشتید؟ چقدر هزینه کردید برای اینکه او بیاید عضو هیات رئیسه فیلا شود؟ اما خودتان توکل را از دست دادید و نتوانستید در این جایگاه حفظش کنید.

*آقای توکل برای اینکه نماینده ایران در هیات رئیسه فیلا باشد سن و سال بسیاری نداشت؟

خب شما گزینه دیگری را معرفی نکردید. شما باید یک گزینه دیگر را بیاورید و از او حمایت کنید و برای رای آوردنش پول خرج کنید. باید برای رای آوردنش رایزنی کنید. اما امیدوارم سال آینده میلادی دکتر توکل را ملاقات کنم. اجلاسی داریم که برای آن اجلاس توکل را دعوت می‌کنیم و امیدوارم شما هم بتوانید از توکل حمایت کنید تا به عضویت هیات رئیسه فیلا درآید. اگر توکل بتواند برگردد باید حمایتش کنید.

*در جلسه‌ای که با آقای خطیب رئیس فدراسیون کشتی ایران داشتید در مورد چه موضوعی صحبت کردید؟

من با خطیب در مورد مسائل مختلف صحبت کردم. در مورد بسیار از مسائل صحبت کردیم. ما یک تبادل نظری داشتیم. اما عمده بحث ما در مورد رایزن بین المللی آقای خطیب است. من در مورد رایزن بین المللی شما با آقای خطیب صحبت کردم و به ایشان گفتم که آیا این آقا در فیلا جایگاهی دارد یا ندارد. در این رابطه با او مفصل صحبت کردم. اتفاقا در صحبت‌هایی که با آقای خطیب داشتم قرار شد در سال ۲۰۲۴ به ایران سفر کنم.

*می‌توانید بگویید سبب سفرتان چیست؟

به احتمال قوی می‌آیم به ایران تا در مورد روابط مختلف صحبت کنیم.

*آیا قوانین کشتی باز هم تغییر خواهند کرد؟

ما باید وعده هایمان به جامعه بین المللی را عملی کنیم. ما برای حفظ کشتی در المپیک وعده‌هایی به کمیته بین‌المللی المپیک داده‌ایم که باید به آن‌ها عمل کنیم. این تغییراتی که الان می‌بینید نصف تغییراتی است که باید انجام شود. بخشی از تغییرات باقی مانده است. تغییر قوانین هنوز ادامه دارد. IOC به ما اعتماد کرده و کشتی را در المپیک نگه داشته. بنابراین ما هم باید به قولی که داده‌ایم عمل کنیم.

۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.