لامبورگینی آونتادور، بولونیایی وحشی

۱۵م آذر ،

هفت صبح: سرانجام پس از مدت ها انتظار، شرکت لامبورگینی از مدل رودستر آونتادور پرده برداری کرد. اگرچه پیش از این، آونتادور رودستر در قالب مدلی مفهومی و با نام Aventador J Concept معرفی شده بود ولی بین این مدل و نمونه تولید شده، تفاوت های اندکی دیده می گردد که از جمله آنها می توان به شیشه جلو و طراحی متفاوت قسمت عقب و ادوات کابین اشاره کرد.

لامبورگینی آونتادور، بولینیایی وحشی

سقفی منحصر به فرد

بزرگترین تغییر لامبورگینی در این سری، سقف قابل حرکت آن است. سقف این خودرو متشکل از دو قسمت فیبر کربنی و هر کدام با وزنی در حدود شش کیلوگرم است که به آسانی جدا شده و در کاپوت جلو جای می گیرد. البته باید گفت که فناوری استفاده از سقف متحرک فیبر کربنی در یکی از مدل های مک لارن هم وجود داشته است ولی نه به زیبایی و روانی سقف «لامبورگینی آونتادور». در واقع با یک نگاه کوچک به این خودرو می توان به این نتیجه رسید که ساعت ها کار و دقت برای طراحی این خودرو صرف شده است.

لامبورگینی آونتادور، بولینیایی وحشی

نوآوری در پیشرانه

گذشته از سقف، بزرگترین تغییر بصری بین این سری و سایر لامبورگینی ها، پوشش منحصر به فرد موتور خودرو است. این پوشش که به نوعی موتور ۶/۵ لیتری با قدرت ۶۹۱ اسب بخار و ۵۰۹ پوند – فوت گشتاور را پنهان می کند؛ دارای پنجره های دوقلوی شش ضلعی است که با یک ستون در بین آنها از هم جدا می شوند.

لامبورگینی آونتادور، بولینیایی وحشی

 پنجره ها به نحوی نصب شده اند تا به خوبی ورود صدای موتور به داخل خودرو را کنترل کنند و همچنین به بهبود جریان هوای داخل کابین کمک کنند. ستون های عقب بدنه خودرو نیز برای افزایش استحکام خودرو و همچنین ایجاد محیطی مناسب برای نصب سامانه های تهویه و خنک کننده موتور تقویت شده اند.

لامبورگینی آونتادور، بولینیایی وحشی


نگاهی کوتاه به این سری

لامبورگینی آونتادور، بولینیایی وحشی

وزن کل خودرو چیزی در حدود ۱۵۷۵ کیلوگرم است و بر اساس کرنومتر لامبورگینی دیسک های بزرگ چرخ ها سبب افزایش شتاب خودرو شده و از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در حدود ۳ ثانیه طی می کند. البته باید گفت از لامبورگینی ها کمترین انتظاری که می توان داشت تند و تیز بودن است و برای آونتادور هم مثل سایر لامبورگینی ها رسیدن به سرعت های بالا و سرسام آور کار چندان مشکلی نیست!

لامبورگینی آونتادور، بولینیایی وحشی

 ضمنا این خودرو به راحتی می تواند به سرعتی در حدود ۲۱۷ کیلومتر در ساعت برسد. در مورد رینگ و لاستیک همه چیز در حد اعلا در نظر گرفته شده است و لاستیک های جلوی خودرو از نوع ۲۰ اینچ و لاستیک های عقب ۲۱ اینچ می باشند. رینگ ها نیز از جنس آلیاژ آلومینیوم می باشند که هم وزن آنها را پایین آورده و هم استحکام بیشتری به رینگ ها می دهد. در دیسک های ترمز این سوپر اسپورت از کامپوزیت سرامیک – کربن بهره گرفته شده است که به توقف مطمئن و سریع خودرو کمک می کند. کل وزن رینگ و لاستیک نصب شده در «لامبورگینی آونتادور» چیزی در حدود ۱۰ کیلوگرم از مجموعه استاندارد رینگ سبک تر است.

لامبورگینی آونتادور، بولینیایی وحشی

 تنها چیزی که از خودروهای زیبا و بی نظیر شرکت لامبورگینی انتظار نمی رود قیمت پایین است و این امر شامل «لامبورگینی آونتادور» نیز می گردد. قیمت تمام شده این سری در آمریکا برای مشتریانی که به دنبال اینچنین ماشین های لوکس و گرانقیمتی می باشند ۴۴۱/۶۰۰ دلار و به اضافه ۳۷۰۰ دلار برای مالیات، چیزی در حدود ۴۴۵/۳۰۰ دلار آمریکا در ازای هر دستگاه خودرو می گردد. لامبورگینی قیمت پیشنهادی خود را برای مشتریان اروپایی چیزی در حدود ۳۰۰ هزار یورو اعلام کرده است. این شرکت در حال حاضر، دریافت سفارش برای تولید و عرضه در تابستان سال آینده را آغاز کرده است.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.