لامبورگینی سقف ونه‌نو را برداشت

۱۲ تیرماه ۱۳،

لامبورگینی سقف ونه‌نو را برداشت

Bookmark and Share

لامبورگینی در ادامه بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس این کارخانه، مدل روبازی از سوپرکار ونه‌نو رونمایی کرد. لامبورگینی می‌گوید از این مدل تنها ۹ دستگاه ساخته می‌شود و  هر یک به قیمت سه میلیون و سیصد هزار یورو فروخته خواهد شد. این قیمت ده برابر از لامبورگینی آونتادور رودستر بیشتر است. 

برداشتن سقف سبب شده وزن ماشین کمی از مدل سقف دار ۴۰ کیلوگرم بیشتر شود و به ۱۴۹۰  کیلوگرم برسد، اما لامبورگینی می‌گوید در عملکرد ماشین تغییری ایجاد نشده است. ونه‌نو رودستر مانند مدل سقف‌دارش از موتور دوازده سیلندر ۶.۵ لیتری نیرو میگیرد که در مدل آونتادور استفاده شده است. قدرت این موتور از ۷۰۰ اسب بخار به ۷۵۰ اسب بخار افزایش یافته است.

سرعت  ونه‌نو با این موتور ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این ماشین ۳۳۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. نیروی موتور از طریق جعبه دنده هفت دنده اسپرت به هر چهار چرخ منتقل می‌شود و شاسی و فنربندی و ترمزها با الهام از ماشین‌های مسابقه‌ای ساخته شد‌ه است. 

از نظر ظاهری بخش عمده ماشین به مدل سقف دار ونه‌نو شبیه است. لامبورگینی می‌گوید کل بخش جلوی ماشین مانند یک باله آئرودینامیکی عمل می‌کند تا با هدایت جریان هوا ماشین را در سرعت‌های بالا به زمین بچسباند. در داخل خودرو رد فیبرکربن استفاده شده برای ساخت بدنه دیده می‌شود. صندلی‌ها و داشبورد از کامپوزیت کربن ساخته شده است . جنس روکش صندلی‌ها هم از پارچه مخصوصی است که لامبورگینی آن را «کربن اسکین» نامیده است. به نقل از این کارخانه جنس این پارچه از چرم بهتر و وزنش کمتر است. 

عکس‌هایی که انتشار یافته است، این لامبورگینی چند میلیون یورویی را به رنگ قرمزی نشان می‌دهد که به نقل از لامبورگینی نامش «قرمز ونه‌نو» است و مخصوص لامبورگینی ساخته شده است. سازنده سوپرکارهای ایتالیایی می‌گوید دست ۹ خریدار ثروتمند ونه‌نو باز است تا تزیینات و رنگ دلخواه خود را انتخاب کنند. 

برچسب ها : لامبورگینی | ونه‌نو | رودستر | تاریخ : ۲۰۲۴/۱۰/۲۱
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.