لاهوتی: عباسی می‌تواند نگرانی‌های اجرایی قانون هدفمندی را برطرف کند

۱۵اردیبهشت،

lahoti.jpg

یک نماینده موافق وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امید است آقای عباسی که سابقه دو دوره نمایندگی در مجلس دارد و در تصویب قانون هدفمندی یارانه‌های نقش موثری داشته است بتواند نگرانی‌ها ما را در اجرای قانون برطرف کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود، گفت: مخالفان آقای عباسی انتظار داشتند که او در سه ماه سرپرستی خود در این وزارتخانه معجزه کند و همه مشکلات را برطرف کند اما چنین اتفاقی امکان ندارد.

لاهوتی ادامه داد: همینکه آقای عباسی در سه ماه تصدی خود مشکل صندوق بازنشستگی فولاد را برطرف کرده‌اند کمک بزرگی بوده است.

وی با اشاره به تعامل خوب عباسی با نمایندگان گفت: دو نکته در موفقیت یک وزیر موثر است یکی تحصیلات و دیگری تجربه؛ آقای عباسی دکترای برنامه‌ریزی دارد و تجربه‌های مرتبط در حوزه کار و تامین اجتماعی دارد در هشت سال نمایندگی خود عضو فراکسیون تعاون و رییس فراکسیون گردشگری بوده است و می تواند این وزارتخانه را اداره کند.

این نماینده موافق عباسی اظهار کرد: آقای عباسی در مجلس قبل در زمان تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها نقش بسیار موثری داشته و می‌تواند نگرانی ما در خصوص اجرای این قانون برطرف کند. همچنین نمایندگان می‌توانند از دوران سرپرستی ومعاونت او در قسمت توسعه انسانی وزارتخانه جویا شوند و ببنید چه موفقیت‌هایی کسب کرده است.

لاهوتی با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی کار گفت: اشتغال پایدار که از مهمترین نگرانی مجلس و جامعه است از اهداف آقای عباسی بوده است و می‌تواند در این خصوص گام‌های موثری بردارد.

نماینده مردم لنگرود با اشاره به اظهارات دواتگری در مخالفت با عباسی به عنوان گزینه پیشنهادی تصدی وزارت کار گفت: آقای دواتگری گفتند که مسوولیت‌های آقای عباسی اجرایی نبوده است در صورتی که این طور نیست آقای عباسی مسوولیت‌های اجرایی و غیراجرایی خود را به تفکیک در رزومه خود آورده است.

وی در مورد بخش دیگری از مخالفت دواتگری با عباسی گفت: آقای دواتگری می‌پرسند که چطور کسی که در حوزه تقنین کار می‌کند می‌تواند مسوولیت اجرایی داشته باشد خود شما از بدنه اجرایی کشور آمده‌اید و هنوز هم درگیر کار اجرایی میباشید. شما می‌گوید که آقای عباسی عضو هیات علمی نبوده است در صورتی که ایشان عضو هیات علمی پیام نور می باشند این خوب نیست که گفته شود یک نفر دروغ می‌گوید.

لاهوتی در بخشی از اظهارات خود با اشاره به قوانین مربوط به بیمه کارگران ساختمانی گفت: متاسفانه قوانینی که در این خصوص تصویب کرده‌ایم به طور کامل و دقیق اجرا نمی‌شود حالا وزارتخانه می‌تواند این قوانین را بررسی کند و ببیند اگر احتیاج به اصلاح دارد آنها را اصلاح کند تا تاثیر این قوانین بر قیمت تمام شده ساختمان مشخص شود.

وی در پایان از نمایندگان خواست تا با رای قاطع خود به عباسی سبب انتخاب او شوند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.