لاهوتی: فصل برداشت چای به اتمام رسید ولی وعده‌ها محقق نشد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

78875008.jpg

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: با وجود اتمام فصل چایکاری متاسفانه وعده‌ها در خصوص تحقق مطالبات چایکاران محقق نشد.

به گزارش تفسیری خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهرداد لاهوتی، در نطق میان‌دستور امروز خود، با بیان اینکه دغدغه اصلی امروز مردم تامین اقتصاد خانواده است گفت: اگر مسئولین جامعه با بی‌تدبیری سبب تنش سیاسی در کشور شوند بدون شک نگاه مردم به شرایط سیاسی جامعه عوض شده و دیگر اعتمادی به ما مسئولین نخواهند داشت.

وی افزود: این در حالی که ما خدمتگزار مردم هستیم و باید تلاش خود را در جهت رفع مشکلات آنها دو چندان کنیم نه اینکه موجی از اختلاف نظرات خود را در شریان زندگی مردم وارد کنیم.

لاهوتی در بخشی دیگری از سخنان خود با تذکر هیات رییسه مجلس تاکید نمود: طرح انتزاع وظایف کشاورزی است که در اواخر مجلس هشتم کلیات آن تصویب شد، مسکوت مانده با این حال مجددا در مجلس نهم من به عنوان طرح صحن علنی مجلس آن‌ را مطرح نموده‌ام.

سخنگوی کمیسیون عمران ادامه داد: نمایندگان با ۱۸۵ رای به سریعت این طرح رای دادند ولی متاسفانه به بهانه‌ی تشکیل کمیسیون مشترک سرنوشت این طرح هم پس از ماهها به تصویب نرسیده و بلاتکلیف ماند؛ در صورتی که کمیسیون تخصصی آن کمیسیون کشاورزی بود و اگر ارجاع می‌شد تا الان این طرح تعیین‌تکلیف شده بود.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود گفت: نمایندگان گیلان در خصوص پرداخت مطالبات چایکاران بارها تذکر داده‌اند ولی متاسفانه فصل برداشت چای به اتمام رسید و هنوز از ۵۳ میلیارد تومان خرید برگ سبز توسط دولت فقط ۲۳ میلیارد آن پرداخت شده است که این به معنی ۶۰ درصد مطالبات چایکاران است.

لاهوتی با طرح این پرسش که کشاورزان چگونه بتوانند به کشاورزی خود ادامه بدهند، خطاب به رییس‌جمهور گفت: شما فرمودید که امسال می‌خواهید دو میلیون هکتار به زمین‌های کشاورزی اضافه کنیم من برای اطلاع شما می‌گویم از ۳۲ هزارهکتار زمین‌های مستعد کشاورزی و باغات چای ۵۰ درصد آن کشت نمی‌شود همچنین بیش از ۵ هزار هکتار مزارع برنج ما کشت نمی‌شود علاوه بر آن باید بگویم که بیش از ۸۰ درصد باغهای توت مربوط به صنعت تولید ابریشمی ما یا تغییر کاربری دادند یا کشت نمی‌شوند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس خطاب وزیر مسکن، راه و شهرسازی گفت: من همیشه مدافع طرح مسکن مهر بودم ولی الان با توجه به مشکلاتی که پیش آمده است اگر سریعا مشکلات رفع نشود مطمئنا این طرح که قرار بود دهک‌های پایین جامعه را هدف قرار دهد در واقع آنها را از این هدف خارج خواهد نمود.

لاهوتی در پایان از شهردار تهران نیز تشکر نمود که در شرایط تحریم و سخت کارهای زیربنایی و اساسی خود را با سرعت و کیفیت بالا همچنان ادامه می‌دهند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.