لاوروف: حضور ایران در ژنو ۲ ضروری است

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با همتای کویتی خود، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک بار دیگر بر ضرورت حضور ایران در نشست ژنو ۲ تاکید کرد و بهانه های پیشین بعضی طرف ها برای عدم حضور ایران را عجیب و غیر واقعی خواند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز جمعه در دیدار با همتای کویتی خود صباح الخالد الحمد الصباح در مسکو در مورد اوضاع سوریه و همکاری‌های دوجانبه گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا،‌بنابرگزارش شبکه العالم، وزرای خارجه روسیه و کویت پس از این دیدار با شرکت در کنفرانس خبری مشترک، مواضع کشورهای متبوع خود را در خصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای، به ویژه بحران سوریه اعلام کردند.

لاوروف در این کنفرانس مطبوعاتی نسبت به هرگونه اقدام مخالفان برای ناکام گذاردن روند انهدام سلاح های شیمیایی سوریه اخطار داد و گفت: روسیه و کویت خواهان برگزاری نشست ژنو ۲ در اسرع وقت وبدون هرگونه پیش شرط می باشند. باید تلاش شود که دو هیئت اعزامی از سوی دولت و معارضین سوریه، نماینده همه اقشار جامعه سوریه باشند.

وزیر خارجه روسیه در بخشی از سخنان خود درخصوص حضور جمهوری اسلامی ایران در نشست ژنو ۲ که با هدف حل سیاسی بحران سوریه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: حضور ایران در ژنو ۲ ضروری است و طرف هایی که پیش از این برای عدم دعوت از ایران، بهانه های عجیب مطرح می کردند، اکنون به مواضع واقعگرایانه‌تر رسیده‌اند.

لاوروف در ادامه، پدیدار شدن آفاق تازه در روند حل موضوع هسته‌یی ایران را از دلایل تغییر موضع کشورها در قبال دعوت از ایران به ژنو ۲ دانست و تاکید کرد: مشارکت ایران در نشست ژنو ۲ کاملا ضروری است، همچنان که سایر کشورهای حامی گروه های مختلف در سوریه نیز باید در این نشست حضور یابند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.