لاوروف: رویکردهای یکجانبه گرایانه قادر به حل بحرانهای جهانی نیستند

به گزارش ایرنا، لاوروف روز سه شنبه در جمع اعضای انجمن بازگانی اتحادیه اروپایی در روسیه اظهار داشت: بحرانهای جدی جهانی باید نه بر پایه اعمال تحریمهای یکجانبه بلکه بر مبنای ارایه راهکارهای مشترک حل و فصل شوند.

وی افزود: وقتی که شرکای غربی روسیه متشکل از اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا تحریمهای یکجانبه علیه ایران و سوریه اعمال می کنند، راهکارهای مذکور را باید در نظر گرفت.

لاوروف اضافه کرد: در دیدار چهاردهم ماه آینده میلادی با شرکای اروپایی خود در لوکزامبورگ در چارچوب همکاریهای دو و چندجانبه در این خصوص بحث خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه جهان دستخوش تحولات سریعی است، ادامه داد: در زمان حاضر نظم بین المللی جدیدی در حال شکل گیری است، بی ثباتی در جهان رو به افزایش است و مصادیق این رویدادها به طور واضح در خاور میانه و شمال آفریقا مشاهده می شود.

وزیر امور خارجه روسیه تشریح کرد: خطر تشدید درگیری به رفع بحران در اقتصاد جهانی کمکی نمی کند، زیرا مشکلات ساختار اقتصاد جهانی هنوز حل نشده است.

وی از سطح بالای بدهی دولت ها، افزایش بیکاری و کاهش قابل توجه سطح توسعه اقتصادی در اتحادیه اروپا به عنوان برخی از شاخصهای بحران در اقتصاد جهانی نام برد و گفت: درهای روسیه برای همکاری های بزرگ و درازمدت با جهان به طور کامل باز است.

اروپام/۵۱۸**۲۰۴۷**۱۵۷۷

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.