لایحه حمایت از تئاتر به صحن علنی مجلس می‌رود

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

نصرالله پژمان‌فر گفت: بانمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص حمایت از تئاتر اجماع نظر داریم و آن را در قالب لایحه برای تصویب به صحن علنی مجلس ارائه می‌کنیم.

 به گزارش هنرآنلاین ، نصرالله پژمان فر گفت: تعداد کشورهای محدودی به اندازه ایران تنوع فعالیت تئاتری در رشته‌های مختلف دارند. ماحصل این فعالیت‌ها در رشته‌های مختلف تئاتری منجر به تجربیات ارزنده و ماندگاری به‌خصوص در بخش تئاترهای آئینی و سنتی شده است. برگزاری جشنواره تئاتر آئینی و سنتی اقدام مبارک و درخور تقدیری در جهت حمایت از هنر اصیل ایرانی است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به توجه بیش از حد مدیریت کلان هنری به سینما در چند دهه اخیر افزود: با این رویکرد در سایر بخش‌های هنری من‌جمله تئاتر با کم کاری و قصور مواجه بوده ایم. با توجه به مسئولیتم در کمیسیون فرهنگی مجلس و تحقیقاتی که داشته ام معتقدم باید در شان تئاتر به آن پرداخت و هرکسی که بتواند در تئاتر به خصوص در عرصه تئاترهای آئینی و سنتی بازی ، نویسنده و کارگردان شایسته‌ای باشد، به طور حتم در سایر هنرها مثل سینما می‌تواند موفق باشد و تئاتر یک هنر مولف و تاثیرگذار محسوب می گردد.

پژمان فر با تاکید به عزم جدی کمیسیون فرهنگی در جهت حمایت از هنرهای نمایشی و به خصوص تئاترآئینی و سنتی تصریح کرد: با سایر نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در این خصوص اجماع نظر داریم و از پیشنهادات خوب اهالی ومدیریت هنری تئاتر درکمیسیون استقبال می کنیم و آن را در قالب لایحه برای تصویب به صحن علنی مجلس ارائه می کنیم.

انتهای پیام/۵۳


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.