لایحه عضویت ایران در انجمن جهانی PIANC راهی مجلس شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با تصویب ماده واحده این لایحه در مجلس، به دولت اجازه داده می شود تا در انجمن جهانی زیر ساختهای حمل و نقل دریایی (PIANC) عضویت داشته باشد.

تاریخچه تاسیس انجمن PIANC به عنوان قدیمی ترین انجمن دریایی جهان به سال ۱۸۸۵ در بلژیک برمی گردد . این انجمن علمی، فنی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی بین المللی و متشکل از برترین متخصصصان بین المللی در زمینه های فنی، اقتصادی و زیست محیطی مربوط به زیر ساخت های ترابری دریایی بوده و عهده دار تهیه آیین نامه ها و دستور العمل های فنی و دارای بیش ۲۰۰۰ عضو حقیقی و ۴۵۰ عضو حقوقی از ۶۵ کشور جهان است.

در این لایحه هدف از عضویت در انجمن مزبور گسترش حضور فعال و هدفمند جمهوری اسلامی ایران در سازمان ها و مجامع بین المللی و منطقه ای و بهره گیری از آن در جهت تامین منافع ملی با هدف ارتقای دانش فنی در زمینه مهندسی بنادر و سواحل و بهره گیری از آخرین دَستاوردهای علمی و فناوری مربوطه عنوان شده است.

“سهیم شدن در مدیریت یکپارچه سیستم های آبهای قابل کشتیرانی”، ” ایجاد چار چوب بین المللی جهت تجزیه و تحلیل و بحث در خصوص تمامی جنبه های حمل و نقل آبی اعم از سیاست گذاری، مدیریت، طراحی، موارد اقتصادی” ، “یکپارچگی باسایر تشکل های حمل و نقل، فناوری ایمنی و محیط زیست”، “توسعه شبکه جامع متخصصین دریانوردی و بنادر” و سایر ذی نفعان بین المللی” ، از اهداف PIANCدر اساس نامه این انجمن است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.