لباس‌های بومی نماد فرهنگ یک کشور

نایب رییس بانوان هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی، محلی خراسان‌جنوبی لباس‌های بومی و محلی را نماد فرهنگ و اصالت یک کشور دانست.
 
به گزارش ایسنا،«فاطمه احراری» طی بازید از روستای چنشت سربیشه و در دیدار با گروه رقص و آواز محلی دختر بچه‌های روستای چنشت، لباس محلی بانوان روستای چنشت را بسیار زیبا و اصیل توصیف کرد.
 
وی افزود: این لباس علاوه بر زیبایی و اسلامی بودن آن در زمینه فعالیت‌های ورزشی نیز مناسب است.
 
نایب رییس بانوان هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی، محلی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: امروزه با فراهم شدن زمینه حضور زنان مسلمان با حفظ پوشش اسلامی در رقابت‌های ورزشی مختلف می‌توان از این لباس‌های محلی علاوه بر الگوبرداری برای لباس ورزشکاران،فرهنگ اصیل ایرانی را معرفی کرد.
 
احراری گفت: لباس همانند زبان، آداب و رسوم همواره به عنوان نماد فرهنگ و اصالت یک کشور مطرح بوده و هست، چنانکه دامن‌های مردان اسکاتلندی، ساری زنان هندی، کیمونوی زنان ژاپنی در هر جایی از جهان حضور مردمان آن کشور را از دیگران متمایز می‌کند.
 
وی تاکید کرد: در ایران امروزی اقوام مختلف ایرانی با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود، لباس‌های مخصوصی دارند که برای ایجاد تنوع و خوشآیندی در اقلیم‌های خشک و یکنواخت و دشت‌ها و بیابان در انتخاب شکل و رنگ پارچه جامه‌های خود اغلب به رنگ‌های شاد و ترکیب‌های زیبا و دلنواز روی می‌آورند.
 
نایب رییس بانوان هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی، محلی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: چون یکی از اهداف فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی، محلی حفظ و احیاء ورزش‌های سنتی و بازی‌های محلی است، از این‌رو لباس‌های محلی یکی از ملزومات این ورزشهاست که پرداختن به این مقوله علاوه بر زیباتر کردن هر چه بیشتر این ورزش‌ها و بازی‌ها به حفظ و احیاء لباس‌های هر منطقه کمک بسیاری می‌کند.
 
براساس این گزارش،در پایان این بازدید، گروه رقص محلی دختربچه‌های روستای چنشت شهرستان سربیشه برای شرکت در افتتاحیه جشنواره ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی، محلی شرق کشور به میزبانی شهرستان درمیان انتخاب شد.


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.