لباس بازیگران از فروشگاه معتبر خریداری می شود/ بودجه جداگانه ای به این بخش تعلق دارد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

مجید میر فخرایی در پی تکذیب انتشار یافتن خبر نبود طراحان صحنه و لباس در عرصه سینما:

برخی از تهیه کنندگان بودجه جداگانه ای را برای خرید وسایل صحنه و لباس بازیگران از فروشگاه معتبر، صرف می کنند.

مجید میر فخرایی، طراح صحنه و لباس در خصوص حضور طراحان در پروژه های سینما و تلویزیون به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ گفت: به طور معمول طراحان صحنه و لباس در پروژه های سینما و تلویزیون حضور دارند و بر مبنای نظرات آنها لباس های بازیگران و وسایل صحنه خریداری می شود.
وی افزود: در حال حاضر در صنف طراحان حدود ۶۰ نفر عضو داریم و همچنین بعضی از دانشگاه ها در این حوزه با ما همکاری دارند.
میر فخرایی در خصوص استفاده از لباس های قدیمی یا لباس های شخصی بازیگر، اظهار داشت: در بعضی از مواقع تهیه کنندگان به دلیل کاهش هزینه ها از این روش ها استفاده می کنند که بسیار حرکت غیر اخلاقی بوده و طراحان لباس نباید زیر بار این طراحی ها بروند.
وی تصریح کرد: من طراحی بسیاری از فیلم های تاریخی چون ” یوسف پیامبر” ، ” مردان آنجلس” و فیلم های غیر تاریخی چون فیلم سینمایی ” پنهان” ، ” رسوایی” را بر عهده داشتم که هیچ یک از آن ها از لباس های کهنه و قدیمی نبوده و همهی آن ها از فروشگاه های معتبر انتخاب و خریداری شده است.
میر فخرایی در ادامه افزود: طراحان صحنه و لباس در ابتدای کار بودجه ای را در خصوص خریداری لوازم صحنه و لباس بازیگران به تهیه کنندگان اعلام می کنند که در جهت تایید، کارشان را آغاز می کنند و طراحان نباید به دلیل کمی بودجه حرفه شان را زیر سوال ببرند.
وی خاطر نشان کرد: در بعضی مواقع به دلیل نوع شخصیت، بازیگر باید از لباس های کهنه استفاده کند، اما در شرایط عادی تهیه کننده باید بودجه مناسبی را صرف تهیه لباس بازیگران کند./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.