لبخند غیر مجاز هم به بازار آمد

به گزارش خبرآنلاین، «لبخند غیر مجاز» جدیدترین نثرهای طنز اسماعیل امینی است که انتشارات سوره مهر به تازگی منتشر و روانه بازار نشر کرده است. امینی در گفتگو با پایگاه خبری سوره مهر درباره محتوای کتاب گفت: در این کتاب نثرهای طنز من در قالب‌های مقاله، گفت‌وگو، داستان کوتاه و حکایت تدوین شده که قبلا بعضی از آنها در مطبوعات چاپ شده‌ و بعضی از نوشته‌ها برای اولین بار در این کتاب آورده شده است. خنداندن مخاطب در این اثر برجسته نیست بلکه به تعمق واداشتن خواننده از اهداف اصلی من برای نگارش کتاب بوه است.

این شاعر و طنز پرداز کشور که اخیرا کتاب «لبخند سعدی» او از سوی همین ناشر منتشر شده اضافه کرد: محتوای این کتاب بر خلاف طنزهای موجود اجتماعی و سیاسی نبوده بلکه درباره انسان و انسانیت مطالب تولید و گردآوری شده است.

«ده تا لقمه بیشتر نمی‌خورم، پروفسور دلتا، باغ پادشاه، اقتصاد مقامات، روان نویس قرمز، آدم نمایان، عذرخواهی شاهانه، برو سر اصل مطلب، باید باشند!، حکایت چاه و منار، فقط نذار مچاله‌ات کنن، طرح نجات انسان، آدم چطوری ترانه‌سرا می‌شود؟!، قصه آن تازه‌داماد، نیمه پر لیوان، قصاب و چوپان، گوبه‌شوری، کوکب خانم، قویترین گربه جهان، تصمیم کبری، شیر جوان، مرغابی‌ها و لاک‌پشت، گاو عموحسین، حسنک کجایی، قالب پنیر، گوسفند و آهو، گوساله معمولی و موش‌ها و گربه‌ها عناوین برخی طنزنوشته‌های کتاب «لبخند غیرمجاز» است.

قطعه «باغ پادشاه» را از این کتاب می‌خوانیم:

باغبان گفت: «باغ پادشاه پر از موش شده و چند گربه برای شکار آنها لازم است.» وزر تشریفات، چند ببر قوی هیکل و شایسته شکوه پادشاهی در باغ رها کرد. فردا اعلیحضرت و وزیر تشریفات و باغبان طعمه ببرها شدند و باغ به تصرف موش‌ها درآمد.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.