لبخند یک معجزه و لبخندی به معبر آسمان

۳۰م آذر ،

جواد صحرایی، گردآورنده خاطرات «لبخند یک معجزه» که دبیر علمی اولین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع‌مقدس استان مازندران را هم بر عهده داشته، به ایبنا، گفت: این جشنواره سال ۱۳۸۹ توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان برگزار شد و حاصل آن این کتاب بود.

وی ادامه داد: در این کتاب ۵۰ خاطره برگزیده از ۱۵۵ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره گنجانده شد و ویرایش تازه و چاپ سوم آن توسط کنگره سرداران و ۱۰ هزار شهید استان مازندران منتشر می‌شود.

صحرایی دربارهٔ ویرایش‌ تازه کتاب «لبخند یک معجزه» گفت: اولین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع‌مقدس استان مازندران، تجربه اول استان در حوزه خاطره‌نگاری فارغ از کاستی‌ نبود. باید مستندات خاطرات از نظر محتوایی ویرایش می‌شد و متن خاطرات هم نیازمند ویرایش بود.

وی افزود: البته خاطرات ارسالی به اولین جشنواره، نسبت به جشنواره دوم از کیفیت بهتری برخوردار بودند. ویرایش تازه و چاپ سوم کتاب «لبخند یک معجزه» در ۲۰۰ صفحه، پنجم بهمن ماه در اختتامیه جشنواره ادبی والفجر ۱۰ که سومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع‌مقدس استان مازندران محسوب می‌شود، از سوی کنگره سرداران و ۱۰ هزار شهید استان مازندران عرضه خواهد شد.

همچنین بر اساس گزارش این خبرگزاری، کتاب «لبخندی به معبر آسمان: خاطرات سردار شهید حاج محسن دین‌شعاری» اثر گروه تحقیقاتی فتح‌الفتوح از سوی انتشار یافتنات صریر به چاپ رسید. کتاب حاصل تلاش گروه تحقیقاتی فتح‌الفتوح است و بعضی اطلاعات آن به صورت غیر مستقیم از مصاحبه‌های انجام شده برای مجموعه ۱۰ جلدی «معبر تنگ» به دست آمده است. ارتباط این گروه با رزمندگان سپاه (لشکر) ۲۷ محمد رسول الله (ص) سبب شد پس از تلاش در طول دو سال قبل و مصاحبه با همرزمان و خانواده شهید محسن دین‌شعاری، اطلاعات اثر تکمیل و کتاب نوشته شود. «لبخندی به معبر آسمان» در قالب خاطره به نگارش درآمده و سیر زندگی شهید را دنبال می‌کند. این کتاب در قطع رقعی و ۳۱۶ صفحه با شمارگان سه هزار نسخه و بهای ۷۰ هزار ریال توسط نشر صریر روانه بازار نشر شده است.

محسن دین‌شعاری در سال ۱۳۶۰ به سپاه پاسداران پیوست و با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، فرمانده گردان تخریب لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) شد. وی روز پانزدهم مردادماه سال ۱۳۶۶ در حال خنثی‌سازی مین ضد تانک در منطقه سردشت به شهادت رسید.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.