لبنانی‌ها با تجربه‌های هنری مربیان سفال‌گر کانون آشنا شدند

۱۶اردیبهشت،

مربیان لبنانی شرکت‌کننده در اردوهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در کارگاه‌های هنری از تجربیات آموزشی کانون در این عرصه بهره‌مند شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۳۵ مربی موسسه‌ی کشافه‌المهدی(عج) (پیشاهنگی) لبنان در آخرین مرحله از سفر خود به ایران در مشهد مقدس به مرکز شماره ۱ کانون این شهر رفتند و در کارگاه آموزش سفال با تجربه‌های همکاران ایرانی خود در کانون از نزدیک آشنا شدند.
نرجس ترابی مربی هنری سفال مرکزشماره  ۱ کانون مشهد در این زمینه گفت: سفال‌گری، نقش مهمی در پرورش روح و بروز خلاقیت کودکان بر عهده دارد و  کانون  به همین سبب به آن اهمیت می‌دهد.
وی اظهار داشت: کارگاه برگزار شده برای مربیان لبنانی نیز با هدف آشنایی آن‌ها با ابزار سفال‌گری و کار با دست برپا شده بود و این‌که آن‌ها بیاموزند که حتی در صورت نبودن ابزار کار‌، چگونه کودکان را به این هنر علاقه‌مند کنند.
ترابی افزود: به  همین دلیل مربیان کانون مقداری وسایل دور ریختنی مانند میخ، ظروف پلاستیکی، چاقو و… در اختیار میهمانان قرار داده تا آنان بتوانند به‌وسیله آن، فعالیت سفالگری را انجام دهند.
  وی افزود: در عین حال کار قالب‌گیری با گچ یکی از فعالیت‌های جذاب و موثر برای کودکان و نوجوانان است که مربیان میهمان این کار  را به خوبی فرا گرفتند.
 گفتنی است اولین گروه مربیان موسسه کشافه المهدی(عج) تا روز ۱۵ اردیبهشت در ایران حضور دارند و پس از ترک مشهد مقدس، گروه دیگری از اعضای پسر این موسسه از روز ۱۶ اردیبهشت سفر خود را از مشهد آغاز می‌کنند.
گفتنی است؛ اصفهان، قم و تهران مقصد بعدی سفر نوجوانان لبنانی است./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.