لبنان خواهان گسترش همکاری ها وتجاری سازی محصولات کشاورزی با ایران شد

به گزارش ایرنا از بیروت، ‘محمد علی نیکبخت’ معاون تحقیقات و برنامه ریزی وزیر جهاد کشاورزی ایران و هیات همراه روز دوشنبه با ‘حسین حاج حسن’ وزیر کشاورزی لبنان ملاقات کرد.

در این ملاقات که ‘غضنفر رکن آبادی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز حضور داشت، زمینه های همکاری دوجانبه در بخش آموزشی، مبادله تجاری محصولات کشاورزی و قرنطینه گیاهی مورد بررسی قرار گرفت.

حسین حاج حسن با اشاره به سفر چند هفته گذشته خود به تهران و ملاقات با وزیر جهاد کشاورزی ایران و کاظمی رئیس موسسه اتکا، خواستار تسریع در اجرای توافقات قبلی بویژه در زمینه مبادلات تجاری محصولات کشاورزی از جمله صادارت روغن زیتون و مرکبات به ایران و واردات گندم، برنج و دیگر محصولات غذایی مورد احتیاج لبنان از ایران شد.

وزیر کشاورزی لبنان از پیشرفت های صورت گرفته در امر آموزش کادر فنی و تخصصی نیروی انسانی وزارت کشاورزی لبنان از سوی جمهوری اسلامی ایران به نیکی یاد کرد و خواستار تبادل تجربیات و ادامه این برنامه های آموزشی شد.

مهندس نیکبخت هم آمادگی کشورمان برای توسعه همکاری در بخش های مختلف کشاورزی با لبنان را مورد تاکید قرار داد و اشاره کرد که موانع توسعه صادرات روغن زیتون لبنان به ایران را پیگیری خواهد کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری موفق نمایشگاه اختصاصی ایران در بیروت ( ۲۴ لغایت ۲۸ خرداد ماه جاری)، گفت: قرار است نمایشگاه اختصاصی استان مرکزی اواخر آذر ماه سالجاری در بیروت برگزار شود.

وی پیشنهاد کرد: کارگاه آموزشی کشاورزی مورد نظر وزیر لبنانی در حاشیه این نمایشگاه برگزار شود که مورد موافقت اولیه طرف لبنانی قرار گرفت.

خاور**۱۰۳۰**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۹۷۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.