لب هایتان ملتهب و خشک می شود؟

افرادی که دچار التهاب لبها می شوند به توصیه هایی در این مورد توجه کنند.

دکتر عباس انتظاری متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان و‌ آموزش پزشکی و عضو آکادمی زیبایی آمریکا در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، اظهار داشت: علت ایجاد التهاب لبها متعدد بوده که بهتر است افرادی که مبتلا به این مشکل هستند به چند توصیه در این رابطه توجه کنند.
 
وی گفت: برخی از ترکیبات موجود در وسیله آرایشی لبها می تواند باعث التهاب آن شود پس باید توجه داشت که ترکیبات لانولین موجود د ر رژلبها در ایجاد ترک خوردن و ضایعه اگزمایی لبها تاثیر دارد.
 
وی متذکر شد: البته شایعترین موارد که سبب ایجاد التهاب لبها می شود و افراد باید از آنها حذر کنند عوامل محیطی مانند سرما، باد، آفتاب است که از قرار گرفتن در معرض این موارد به صورت زیاد و طولانی باید اجتناب ورزند.
 
انتظاری همچنین به افراد مبتلا به التهاب لبها سفارش کرد: به تغذیه خود توجه کرده و از مواد غذایی حاوی روی استفاده کنند و همچنین از خیش کردن لب ها با زبان و جویدن پوست های لب با دندان و ضربه های کوچک به لبها خودداری کنند.
 
این متخصص به راه های درمان التهاب لب ها اشاره کرد و افزود: یکی از راه های آن استفاده از ترکیبات شامل ویتامین A ,E است و همچنین مشورت کردن با پزشک در بهبود آن تاثیر دارد.
 
وی خاطر نشان کرد: با بررسی علت این مشکل و برطرف کردن آن دلیل ایجاد التهاب لبها در بهبود آن باید اقدام کرد.
 
انتظاری همچنین افزود: عوامل عفونی مانند عفونت قارچی ها و برخی بیماری های سیستیمک هم در ایجاد التهاب لبها تاثیر دارد./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.