لحظاتی پیش حوزه و ارشاد در این مورد هم نظر شدند: اسکار را تحریم می‌کنیم / “یه حبه قند” از سفر لس‌آنجلس جا ماند! + سخنان سیدمحمد حسینی درباره این تصمیم

دوشنبه, ۰۳ مهر ساعت ۲۲:۲۲ کافه سینما

فرستادن به ایمیل چاپ

+ ۱

+ ۳۵

(۹ نظر مردم در لحظات اخیر) وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در واکنش به انتشار فیلم موهن علیه پیامبر اعظم (ص) در مراسم اسکار شرکت نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به کرمان، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحییه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت (انقلاب و دفاع مقدس) که لحظاتی پیش در کرمان برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در واکنش به انتشار فیلم موهن علیه پیامبر اعظم (ص) در مراسم اسکار شرکت نمی‌کند.

وی افزود: وزارت ارشاد با مسئولان حوزه هنری که تهیه کننده فیلم محسوب می شود به توافق رسیدند که در مراسم اسکار شرکت نکند.

سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت بیان داشت: جشنواره فیلم مقاومت عامل همگرایی هرچه بیشتر سینماگران است چون در این مورد اختلافی وجود ندارد.

وی با اشاره به جریان ساخت فیلم موهن به پیامبر توسط غرب اظهار داشت:دوستان در جریان توهین به پیامبر اسلام (ص) هستند و می‌دانیم تمام دلسوزان سینماگر این اقدام را محکوم کرده‌اند اما مسئله‌ای که امروز می‌خواهم در مورد آن صحبت کنم بحث حضور ایران در اسکار است که چه اقدامی صورت بگیرد به هرحال اسکار در آمریکا برگزار می‌شود همه می‌دانیم هیئت داوران و صاحب‌نظران فیلم «یه حبه قند» رضا میرکریمی را برای شرکت در اسکار معرفی کرده‌اند اما امروز درخواستی از سوی آقای شمقدری به دست‌اندرکاران و مسئولان حوزه هنری مطرح شد که در صورت موافقت آنها در اعتراض به ماجرای فیلم موهن به پیامبر (ص) این فیلم در اسکار شرکت نکند.

وی در ادامه افزود: امشب با نظر مثبت مسئولان حوزه هنری در واکنش به این اهانت اعلام می‌کنم امسال از شرکت در جایزه اسکار ممانعت می‌کنیم و از دیگر کشورهای اسلامی نیز چنین اقداماتی را انتظار داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کشورهای صهیونیستی نسبت به برگزاری جشنواره مقاومت واکنش‌هایی نشان دادند و رهبر انقلاب فرمود‌اند هرکه علیه آمریکا و صهیونیست تلاش کند ما نیز کمک می‌کنیم به هر حال فیلم ۳۳ روز ساخته شده و انتظار داریم فیلم ۲۲ روز نیز ساخته شود.

Tags:

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان


کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.